onsdag 4. november 2015

Tutorial liten gaveeske

God morgen! I dag har jeg min første tutorial her på bloggen, håper dere forstår fremgangsmåten :)
Dette er en søt liten gaveeske som er super til å gi bort en liten oppmerksomhet eller godbit i.


Kutt kartong eller mønsterark til 4,25"x10,5"


Preg på 2,5, 5, 7,5 og 10", snu arket 90 grader og preg på 1,25" og 3,75" (de stiplede linjene på bildet). Klipp av der hvor det er "hele streker". De skraverte hjørnene klippes da helt bort :)



Bruk dobbelsidig tape og lim sammen boksen.


Jeg har også valgt å lime sammen bunnen for å få en litt mer stabil boks.





Klem sammen boksen samtidig som du dytter sidene inn som vist på bildet.


Jeg har brukt en oval die til å lage lokket, her kan man selvfølgelig variere med andre former og fasonger, bare størrelsen passer.


Brett "lokket på midten og "tre" den over boksen. Jeg har målt ut på forhånd hvor jeg vil ha hullene og laget en liten prikk der, og så brukt crop-a-dilen til å lage hull gjennom både lokket og boksen samtidig. 


Tre bånd gjennom hullene og knyt igjen og VOILA! du har en søt liten gave-eske :)

Jeg har brukt:
Mønsterark:
Dies:
Blomster:
Lim:















3 kommentarer: