mandag 30. november 2015

Magisk jul.


God morgen og velkommen til ei ny uke :)
Da vi var på messa i høst, hadde Kaboks noen nye diser og stempel, jeg fikk av scrappiness et sett  skigard og stempel woodgrain, og skulle lage noe med det.
Jeg har vært inne på mange ideer, og prøvd ut litt forskjellig, til slutt fant jeg ut at jeg ville lage en stall, med krybbe, og alt som hører til. Dessverre så virket ikke de små dyrene mine og ikke har jeg sau heller. Vurderte et lite øyeblikk å lime på noen seigmenn som de 3 vise menn. hehe.




Jeg brukte en oval dies til å lage hull i kortet slik at krybben, jesus , maria og josef kom på innsiden. På baksiden altså inni kortet bruktet jeg bare stempelet, men på utsiden kuttet jeg opp kartongen med disen før jeg monterte det. Engel og stjerne hørte å med.
Jeg inket alle kantene, for å ramme alt litt inn. Og stjernen som er en dies fra Tim Holtz fikk litt gult fra wink of stella.
Dette mønster arket er det det jeg klipte ut figurene, og da tenkte jeg at det passet fint at det bl pynt inni kortet. Må jo innrømme at det var rart å lage et julekort uten blomster :)

Baksiden fikk å bare restene av mønster arket som pynt denne gangen.



Veldig artig å bruke en skigard for å lage et hus/stall, og tenker at det går faktisk fint å lage et skikkelig i 3D å, og det må jeg nok prøve meg på. Stempelet i seg selv, er nok et stempel jeg kommer til å bruke til bakgrunner å, for jeg likte mønsteret godt, lett var det å påføre å.

Det var alt for i dag. Nå som vi ganske straks  er i Desember, husk å pust med magen, jul blir det uansett. Litt støv i krokene har aldri skadet noen ♥ Ha en nydelig kreativ dag.

Jeg har brukt:

Papir:

Dies:
Skigard Kaboks
Oval Dies Die- Namic

Stempel:

Ord:
Papirdesign Jul rød og god jul hvit

Pynt:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar