mandag 22. september 2014

Et par eller 4 Art Journaling..

Heisann, og god mandag, denne uken er min her hos scrappiness bloggen, og jeg vil starte den med noen kjappe Art Journaling. Grunnen til at jeg kaller dem kjappe er fordi jeg alltid lager to samtidig, det vil si at om jeg bruker stensiler, bruker jeg en side til å tørke av på en side etter at jeg har brukt dem på den første.

Siden jeg da var så heldig å få Art Anthology sorbet maling da jeg besøkte Scrappiness i sommer var jeg ikke sen om å lage disse to AJ.


Den øverste AJ er den jeg startet med og tørket av på den nederste her, jeg har brukt Art Anthology sorbet red velvet, baby blue eyes og imperial. På den øverste har jeg å gått over med litt våtserviett for å få den turkisefargen litt lysere noen plasser. Teksten jeg har brukt er faktisk et stempel fra KaiserCraft way of life, en av mine favoritt stempler. Jeg er veldig glad i å ramme inn det jeg lager om det er AJ, kort eller LO så her har jeg brukt fra BOBunny serien Textures. Jeg liker å bruke penn/tusj rundt ord for å fremheve dem. Helt innerst har jeg brukt tyntpapir med skrift på, noen ganger kan jeg å bruke stempel, synes liksom det gjør seg litt for det blir mer liv i siden da. Jeg har å brukt glimmertmist sweet clover og lemon zest,(er tomt nå men kommer inn) det jeg digger med glimmermist er at den blander seg ikke ukontrollert med andre farger.

Så er vi kommet til Aj nr 2, her kan du se i bakgrunnen at jeg har tørket av en stensil, for da blir strykket litt svakere, og man får fargen litt over siden. Jeg har brukt Art Anthology red velvet og imperial. Glimmermist kan jeg jo ikke la vær å bruke, her har jeg brukt sweet clover,summer glow oglemon zest. Jeg brukte eller tørket av stensilen som heter Balzer bits, og siden jeg har det samme i stempel så synes jeg det passet så godt sammen og det er Papir Design sitt stempel Kamera. Ordene er en av favoritt stemplene mine som jeg har stemplet på et mønsterark(rester fra forrige prosjekt som du kan se her) og klipt opp, stemplet er fra KaiserCraft way of life. Og jeg kan jo ikke komme unna å bruke dots, disse er studio Calico sine.



På denne AJ har jeg virkelig koset meg og brukt masse stensiler, med modeling paste, gelatos, maling og ikke minst brukt rester fra mønsterark i bunnen, og de er fra de arkene jeg brukte i introen av meg. Synes det er så kjekt å legge lag på lag under for du får så mye liv i det du lager da. Stempel er fra Bobunny wall to wall, og ordene er fra tre forskjellige, to av dem er Tim Holtz chitchat stickers, salvage stickers og den orange er fra my minds eye the sweetest thing. Av å til når jeg lager AJ kommer jeg til et punkt hva nå da, og da synes jeg det er litt kult å bruke damestensilen min som er crafter workshoop sin , jeg har både brukt gelatos svart og pennen sharpie rundt henne for å fremheve henne. Stjerne stensilene er hentet fra en stensil hvor jeg har 3 forskjellige typer mønster på en , og er dylusions sine punchinella. Jeg har brukt favoritt pennen min til å ramme rundt ordene  og kanten rundt, det er sharpie,

Her har jeg koset meg med Art Anthology igjen, brukte baby blue eyes og imperial, har restepapir under, stensil med modeling paste, og ikke minst har jeg brukt Tim Holtz sine rubons. Denne gangen har jeg ikke rammet med tusj rundt ordene men gjort det på noen av byggestenene.Ordene er fra Tim Holtz chitchat stickers og salvage stickers Har brukt dame stensilen og gelatos igjen, synes i grunnen hun passet til det jeg ville formidle. Jeg har å litt i bakgrunnen glimmer mist, men du kan bare så vidt ane det i ytterkantene, og det er lemon zest.(siden glimmermist holder på å bytte ut fargene sine, er det noen farger vi ikke får igjen, så jeg sender deg inn til siden til glimmermist)
Har laget mønster rundt kantene med svart sharpie.

Vel det var det jeg hadde for i dag, ha en nydelig dag.

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tusen takk Marianne, det var kjekt å høre :)

      Slett
  2. Digger desse sidene! No fekk eg lyst til å kosa meg i AJ'en eg og:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra Arnlaug da kan du jo lage en høst side og poste den til konkurransen vår ;)

      Slett
  3. Helt helt rått Jorunn! Du e bare makaløs! Og nå må jeg male litt altså!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk vennen min, og jeg kan nesten ikke vente til jeg får se hva du maler, du er en stor inspirasjonskilde ♥

      Slett