fredag 4. desember 2020

Slimline Julekort

 


Heisann!


Da har vi kommet til adventstiden og julekortproduksjonen.

I dag har jeg valgt å lage et slimlinekort ved hjelp av dies fra
Pinkfresh og Karen Burniston.








Jeg startet med hvit kortbase som måler 8 7/8" x 7 3/4".
Score kortsiden på 3 7/8".

Kutt et blått panel i Bazzil smooth Candy Pearls - lys blå på 4" x 9".

Bruk Blenderbrush koster og start med Distress Oxide Blueprint Sketch.
Blend inn fargen fra toppen og helt ned til toppen av det tredje vinduet.








Mest farge i toppen og mindre nedonver til det sklir inn i blåfargen på arket.
Bruk Black Soot øverst ned til den midterste rundingen.








Legg over diesen så du ser hvor du skal stoppe.








Spray på Dylusions shimmering spray.
Gir et veldig fint shimmer som ikke synes på bilde.
Stans ut med dies, så du får tre vinduer.







Kutt til et blått panel , som er like stort som det blendede panelet.
For å få en blå bakgrunn i vinduene.



Da har jeg laget vinterfigurer av dies fra Karen Burniston.
1129 Gnom and Santa, og 1016 Winter Animals.

Til figurene brukte jeg rester av Bazzil jeg hadde fra før.

Disse diesene er beregnet til å tegne øyne, munn nese og føtter,
gjennom diesen. Før du tar den ut av formen.
Den fungerer som en mal.
Jeg viser her hvordan.

Dette er Isbjørnen.








Her har jeg tegnet inn ansikt, ører og bein med diesen som mal.








Dette er den lille snuten.









Her ser du resultatet av den tegnede snuten.








Her ser du resultatet før montering av delene som hører til.













Lim det blå panelet under det du blendet og stanset ut, men ikke ha lim rundt sirklene.

Monterte 3D tape i toppen av figurene for å få litt liv.

Lim de på med føttene litt innunder sirkelen.

Da er kortet ferdig.


















Lykke til med ditt neste prosjekt.

Riktig god og kreativ helg!

Klem fra Kristin.





-MATERIALLISTE-
          Pinkfresh slimline
Distress Oxide: Chipped Sapphire, Black Soot

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar