fredag 18. desember 2020

Kort laget med ny serie fra Heartfelt.

 



Heisann!



Riktig god fredag i førjulsstria.

Håper de fleste er ferdige med julekortene, og er klar for noe nytt.

Heartfelt lanserte en ny serie med porter Black Friday, her viser jeg en av de.

De er virkelig flotte og pynter virkelig opp som bakgrunner.
Alle passer sammen, slik at du kan variere.

Her får du oppskriften på hvordan jeg laget mitt:














Her er settet jeg har brukt, som inneholder 11 dies.








Start med en base som måler 11" x 7,5".

Score langsiden på 5,5.







Legg den største diesen oppå kortbasen med den ene langsiden litt utenfor scorekanten.
Altså utenfor der kortet er brettet.








Som vist her:








Da får du et buet kort som henger sammen i siden.

Stans så ut fire paneler med blondekant.

Jeg valgte to lyserosa og to burgunder.

Så brukte jeg resten av kant diesene til å stanse ut fire av grønn ramme.








Stans ut de tre innerdelene i porten i Coconut swirl, som er slett.
Det er viktig for resultatet at arket er slett.

Jeg brukte Versamark stempelpute og trykket den ned på de delene,
 som er stanset ut.
Strødde på Sølv embossingpulver og varmet opp tmed varmepistol,
til pulveret smeltet.
Gjentok prosessen i alt fire ganger for at det skal se tykt ut.








Brukte Sølv Embossing Tinsel.








Slik så de ut da jeg hadde embosset fire ganger.








Bruk Archival Plum og svert kantene på den rosa panelet før du limer fast
på kortbasen.

Lim på den grønne rammen.

Stans ut hele hvite paneler, som du limer sølv delen på.
Lim de så på kortet.

Pynt forsiden med Wild rose blomster.

Inne i kortet pyntet jeg litt annerledes.

Teksten er et stempel fra Papirdesign Solskinn.








I midten her er det stanset ut fra mønsterarkblokken i Wild rose serien.








Tekst stemplet med Archival plum.
Sommerfug er embosset med sølv embossing tinsel.








Her ser du kortet bak.








Blomstene er stemplet med Archival Plum og farget i midten med Rose Madder.
Stamens er fra Bridel serien og farget med Rose Madder stempel pute.

Bladene er Stemplet med Archival Olive og Leaf Green.








Ønsker deg en fortsatt fin førjulstid,

og lykke til med ditt neste prosjekt.

Klem fra Kristin.





-MATERIALLISTE_
Stamend Bridals

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar