onsdag 13. desember 2017

Overraskende julekort med tutorial


 Hei.
Studio Light har noen vakre ark som jeg har laget et julekort av i dag. De er litt nostalgiske og i duse jordfarger. Og dagens kort har en overraskelse.
Alle liker overraskelser, og dette kortet er litt anderledes. Det går ikke å åpne og har ikke fire sider som vanlig kort. Den har bare to:)




 Men løfter du på rundingen med "Juleklem" så kommer både julehilsen og skrivefelt fram.


Jeg har pyntet veldig lett for det skal være mulig å sende dette i posten uten at det blir for tungt eller går i stykker.


Så det er kun pyntet med tekst, Liquid Pearls og Wink of stella glitter pen.

Her kommer en forklaring på hvordan det er laget.
Kutt til bazzil og kraft i:
1 stk 17 x 14,5 cm
1 stk 16,5 x 14 cm
i stk mønsterark i 16 x 13,5

1 smal stripe i mønsterark 6 x 11 cm, preg denne på 2 cm så den kan brettes bak mønsterarket.

6 sirkler fordelt slik; 2 store, 2 litt mindre og 2 mindre igjen.
(eller du kan bruke en annen form, bare sørg for at du har den i flere størrelser)


Jeg la opp alle elementene før jeg limte samme for å se at alt passet.


Start med å lime sammen mønsterark og kraft.
Lim sammen sirkel i mønsterark og kraft - lim så på den litt smale stripen.  Lim så på en stor runding til og en litt mindre oppå der igjen på baksiden for å skjule stripen. Her kan du stemple en hilsen. Husk å lime rett vei ( det gjorde ikke jeg først) Teksten skal være mot deg når du åpner klaffen.


Så limer du den siste bazzil biten bak det store kraft arket så du skjuler klaffen som går ned der.

Da er det klart for å lime på sirkelen på kortet. Det er viktig at den kommer rett under "klaffen".
Jeg tok lim på sirkelen og la den med rettsiden på klaffen og lukket igjen. Da havnet den rett under og er ikke synlig når klaffen er nede.


Teksten "Juleklem" er delt i to - synes det passet bedre på dette kortet.
Så dekorerte jeg kortet med rådyr og Liquid pearls, samt Wink of Stella clear glitter.

Håper du forstod forklaringen min. Hvis ikke spør, så skal jeg prøve å forklare bedre.
Det var alt for i dag. Håper du fikk lyst til å prøve deg på kortet.

Klem Bente-Heidi


Produktoversikt










2 kommentarer: