onsdag 22. januar 2020

Steg for steg; Gave-eske


I januar har vi tema; Konfirmasjon :)
Og her kommer en liten steg for steg fra meg.
Eller liten og liten.. 30 bilder med forklaring!

Håper du finner den inspirerende :)


Du trenger kartong; 3 stk
og to forskjellige mønsterpapirer, 2 av hver.


Kutt en kartong i 30x30 cm,
og preg på 10 cm på alle fire kanter.


Kutt så vekk hjørnene,
så du sitter igjen med dette.
Ta vare på de fire kartongbitene som du klipper bort.
Disse får du bruk for senere :)


Bruk ett falseben, og fold esken.


De fire hjørnene kutter du i trekanter.
Så du sitter med åtte stykker.


Så kutter jeg to mønsterpapir i 9,5x9,5 cm.
Disse dler jeg igjen i to.
Og limer de på.


Så tar du trekantene dine og limer disse på.
Ha lim KUN i kantene!



Så kutter jeg fire stk 9.5x 9.5 cm,
og deler disse igjen i trekanter.


Limer på en ny kartong.
Lim kun kanter!


Og den siste trekanten med mønsterpapir.


Da ser det slik ut :)


Lim mønsterpapir på fremsiden.


Så lager vi lokk til esken.
kartong 16,2 x 16,2 cm
Preg på 3 cm på alle kanter.


Lim på mønsterpapir,
og lim sammen.



Da har du en eske som ser slik ut.


Så skal vi lage en liten eske for gave på innsiden.
kartong; 16 x 16 cm
Preg på 4 cm på alle sider.


Lokket til denne esken.
Kartong; 12,2 x 12,2 cm
Preg på 2 cm på alle kanter.


Jeg har på mønsterpapir før jeg limer sammen.


Så limer jeg denne inn i midten på den store esken.


Lager 4 stk tag`er til å ha i lommene på esken.
Disse er 6x8 cm


Og slik ble min eske ferdig :)
Mønsterpapir fra Maja Design; Denim & Girls.


Store halvperler som føtter på esken :)


Blad dies fra Kort & Godt, små blomster med perler fra Prima.




Den store rosen er fra Prima :)


Innsiden av esken.



Masse flotte tekster fra Papirdesign.

Ha en flott dag,
klem fra Maya



1 kommentar: