fredag 3. januar 2020

Gaveboks til Konfirmanten



Heisann og riktig god fredag!



I dag skal jeg vise dere en eske som jeg har hentet fra Ett trykk 5/2016.

Jeg brukte denne oppskriften da mine gutter var konfirmanter for et par år siden.

Den er såpass stor, 4,5" x 5,5", at den fint kan inneholde en klokke eller et smykke.

I dag har jeg laget til en jente, og har kun brukt ensfargede ark og ett sølv ark.

Har brukt Floral Fashionista serien fra Heartfelt til å pynte den med.

Materiallisten kan du se til slutt i dette innlegget.








Da jeg laget denne esken brukte jeg det nye skærebrettet til We R Trim & Score Board tommer.
Kan ikke får rost det nok, så presist og lett å skjære på skrå.

Kjolen er stemplet med sort Versafine og fargelagt med Dove blender.
Jeg har brukt Memento stempelputer, som er vannløselige, til å fargelegge motivene.
Mannekin dukken er stemplet med hvit stempelpute,
 og embosset med superfine hvitt embossingpulver.
De hvite blomstene er stemplet med hvitt på vellum og embosset med Aged Ivory.
De Lilla blomstene er stemplet og fargelagt med Archival Deep purple,
på Heartfelt sitt blomsterark.
Kjørte de gjennom moald formen, laget hull, og limte fast en perle.
Perlen er stamens fra Heartfelt, som jeg har klippet i to.
Kantene er svertet med Archival Deep purple,

Teksten til konfirmanten er fra norsk stempelblad.



Her ser du boksen åpen.






Sett fra siden åpen.








Sett fra siden lukket.








Med ett lokk åpent.
Har festet mesteparten av pynten på en side.








her ser du hvordan jeg har laget hengsler, som holder lokkene på plass.
Limer så på panel for å skjule disse,









Måtte ha litt glitter på blomstene og rosen  på kjolen.

















Lykke til med ditt neste prosjekt!


Klem fra Kristin





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar