onsdag 29. januar 2020

Koffert til konfirmant med tutorial.





Heisann!

I dag skal jeg vise dere hvordan en liten koffert lages trinn for trinn.

Det er en enkel eske som kan brukes til bordkort med en liten gave til gjestene.
Men her har jeg laget det som et kort til konfirmanten.
Denne kofferten er laget til gutt,
men endrer du litt på fargene så har du til en jente.







Her ser du baksiden, som du også kan feste tekst på.







Du starter med et panel som måler 9" x 6,5".
Score den siden som er 9" på 1", 4", 5", 8".
Score siden som er 6 1/2" på 1", 5 1/2".








Klipp 1" inn på begge langsidene der du har scoret.
Jeg klipper alltid en liten trekan inn, 
slik at kantene ikke stikker opp når du limer flippen.









Brett og press godt ned, så du får skarpe kanter.








Jeg har brukt en kost og svertet alle kanter med Distress Valnut Stain.








Så embosset jeg sort bazzil i en embossingfolder og kuttet den ned til sidene.
De måler ca 2 3/4" x 4 1/4".
Bunnen måler ca 7/8" x 4 1/4".

Så stakk jeg fire hull i bunnen og montertet splittbinders.








Her ser du inne i kofferten.








Limte sort bazzil over splittbindersen som måler 1" x 4 1/2".








Da er det klart for å lime sammen.
Ta lim på utsiden av den fliken du klippet og lim fast inne i boksen.
Start med flappen i midten, og så sidene,












Da ser boksen slik ut:








Da er deat klart for mer pynting.
Stans ut 8 sirkler på ca 1".
Jeg har brukt punch og Bazzil Bark.








Brett sirkelen i to begge veier.
Her er det viktig å få skarpe kanter i bretten.













Klipp bort 1/4 av sirkelen i bretten.








Så limer du halvsirkelen på hjørnene.








Da er det håndtaket.
Det måler 0,5" x 4"
Score på 0,5", 1", 3", 3,5"
Da skal det se slik ut:








Lim det fast på toppen av kofferten.
Jeg har også pyntet innsiden med sort Bazzil og laget en liten lomme til penger
eller gavekort.







Sett fra siden.







Taggen er en dies fra Heartfelt Ticet and Tags.
Teksten er fra Norsk Stempelblad.
Remmene er 2 stk. 2/4" x 6".
Som limes fra toppen bak og rund til fronten.
Så er det 2 stk 2/4" x 3", som limes fra toppen  av lokket og ned på fronten.
Jeg har brukt en dies fra Studiolight STENCILDEN136 Denim Saturdays.
Laget stikninger i reimene og stanset ut spenner.








Håper du fikk lyst til å lage denne kofferten :-)

Lykke til med ditt neste prosjekt.

Riktig god onsdag og klem fra Kristin.






- MATERIALLISTE-
Bazzil, Kraft, Sort op, Brun Bark
Embossingfolder Sizzix 661823 Texture Fades
Studiolight STENCILDEN136
Heartfelt Ticet and Tags
Papirdesign dies PD18399 Gavekort
DistressValnut Stain
Koster
Flytende limnj   nhb
Norsk stempelblad Konfirmasjon mini


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar