onsdag 13. november 2019

Presentasjon av Wenche Wold.


Hei i dag vil vi introdusere et nytt DT medlem, Wenche Wold, vi er så heldig at da hun bestemte seg for å komme tilbake til scrappe miljøet, så fikk vi henne med på vårt team.  Vi alle gleder oss veldig til å se alt hun vil kreere fremover. Så da er det bare å ønske deg hjertelig velkommen hit til oss.
Tusen takk for velkomsten 💖

For de som ikke kjenner til hvem jeg er så startet jeg med å lage kort til julen 2008. Og etter det var det liksom avgjort hva jeg skulle bruke fritiden min til.
Jeg elsker å fargelegge motiv med blyanter på kraftkartong (Prismacolor) og med ZIG tusjer, men liker veldig godt å lage bokser og esker også.
Etter 2 års pause (juni 2016 - nov 2018) så blir det spennende å komme ordentlig i gang igjen og håper jeg fortsatt kan inspirere dere med både nye & gamle, kreative krumspring.
Det er bare å få tannhjulene i gang.

Blonderamme

I mitt første innlegg har jeg laget et julekort med blonderamme, og viser dere hvordan jeg går fram når jeg bruker blonde rundt hovedmotivet.

 
Finn frem en tynn myk blonde - det er et 'must' for å få et vellykket resultat, motiv/tekst du vil ramme inn, pinsett m/vinkel, lim og powertape/sticky tape.
Vanlig smal dobbeltsidig tape kan gå men den blir som regel for tørr.

Start med å legge tape langsmed hele ytterkanten.
Det blir en topp/overlapping når du skal følge svingen.
Jeg holder fast med en finger og vinkler tapen slik at jeg kommer så nærme kanten som mulig.

Dra vekk beskyttelsen på tapen på halve sirkelen først. Da unngår du at hånden din fester seg til tapen. Legg rettsiden ned og fest enden ned på tapen slik at mest mulig av blonden kommer på utsiden.

Bruk den vinklede pinsetten og dra blonden ørlite grann tilbake.

Klem blonden nedtil slik at du får en liten løkke når du tar vekk pinsetten.

Bruk pinsetten til å klemme sammen løkken og press samtidig ned mot tapen.
Jeg har ca 0,5 cm til 1 cm mellom hver løkke. Det blir nærmere 0.5 i den mest buede delen av ovalen.
Hvis det er veldig krappe buer eller hjørner så blir det enda tettere.

Når du er halveis kan du fjerne resten av beskyttelsen på tapen og fortsette rundt.

Når jeg er helt rundt setter jeg en ekstra bit med tape over blonden der jeg startet så jeg får festet enden.
Så kan du klippe blonden - snu og sjekk at du ikke får en glippe før du klipper.

Gå over alle flatene mellom løkkene og gni blonden godt til tapen.

En viktig del å huske på er å legge på lim mellom hver løkke.
Tape tørker over tid og da spretter blonden av.
Jeg bruker vanligvis Glossy Accent, men her har jeg testet ut Art Glitter Dries Clear limet.
Det fungerte fint.

Her er limet tørket og panelet er klart til bruk.

Blonden gjør seg utrolig bra og man trenger ikke så mye pynt.
Her får frontpanelet hovedrollen.
Jeg håper dere får lyst til å prøve :)

Her har jeg laget ferdig et kort med panelet:
💖
💖
💖
💖

Materialliste:
Papir: Bazzil Canvas - White, North Sea, Maja Design - Holidays in the Alps, Bazzill kraftkartong
Verktøy: Martha Stewart: Snøfnugg, Spellbinders - Ovals og Scallop Ovals, EK Success Dotted Scallop, Martha Stewart - Edge punch
Annet: Kanter er svertet med Distress Ink - Walnut Stain og stemplet med et gammelt snøfnugg stempel, Foam tapePowertape, Glitter, Glitterlim - Platinum, Lim: Glossy Accent og Art Glitter Dries Clear

💖
Ha en fin fin dag!
Klem Wenche

4 kommentarer: