onsdag 20. november 2019

Juletrepynt med snøeffekt


Hei igjen alle sammen! 
I dag skal jeg vise dere hvordan man kjapt kan lage juletrepynt med litt restepapir og restebånd. Dette er også en perfekt aktivitet å ha med barn på, det er kjapt og enkelt. 


Jeg begynner med å finne frem noen stjerne dies i forskjellige størrelser, og litt restepapir, samt en figurdies jeg liker. 



Når stjernene og figuren er diset ut finer jeg litt restebånd og småpynt jeg vil bruke. Et tips når dere skal kutte i bølgepapp er å tegne rundt disen og klippe, så ikke bølgene klemmes flate i en big shot eller lignende. 


Jeg limer stjernene oppå hverandre, her anbefaler jeg lim fremfor tape, fordi bølgepapp gir litt mindre festeflate for tapen. 



Når limet er delvis tørt, legger jeg på en bit grov strie, klipper til og legger på figuren min. Jeg har også tatt noen tråder fra stria og lagt bak figuren. Så limer jeg også dette fast.


Jeg har surret litt brun hyssing rundt stjernene og laget en sløyfe med to blonderester. Så har jeg limt på knapper og kongler. Nå er straks juletrepynting ferdig!


Til slutt friker jeg en spatel å har på litt snøeffekt-paste her og der. Jeg har også limt på litt brun hyssing på toppen, så den kan henge på treet.  
Håper dere fikk lyst til å lage egen julepynt nå:) 

Mvh Karianne 

Materialliste 

Bølgepapp




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar