onsdag 19. november 2014

Digger tags!

Jeg digger tager! Men hva jeg skal bruke dem til vet jeg aldri *fnis*
Noen ganger passer de til et kort, og andre ganger blir det bare en "prøvelapp og leketøy" :-)
Men uansett er det såååå gøy å lage dem!

I slutten av oktober var jeg på kurs med Dina Wakley, for ei dame!
Jeg har alltid vært glad i maling og klin, og denne tuten jeg skal vise dere nå 
passer meg utmerket - akkurat passe litt av alt liksom....
Bakepapirtrikset lærte jeg av Dina på kurset :-)

Let´s go!

Riv av en bit med bakepapir på rull, dette papiret funker best. 
(Pizza- og bakeark er litt for blanke)

Finn fram malespatel, kort eller noe som er flatt du kan dra malingen ut med og 
Dina Wakley Heavy Body Paint Magenta.

Ta litt maling på spatelen og dra det utover i tynt lag.

Litt sånn her og der blir bra. La det tørke.

Finn frem fettstifter eller voksstifter, merke spiller ingen rolle...
Pastellstifter funker dårlig ;-) 

Jeg har brukt Tim Holtz Honeycomb stensil og en rød stift.
Legg stensilen under bakepapiret, og dra flatsiden på stiften forsiktig 
over papiret sånn litt her og der.

Da vil du få et mønskter i papiret som her.

Så tar jeg Dina Wakley Heavy Bodypaint Night, pensel Media Paint Brush 1" 
og stensil Dina Wakley Steciled Women.

Jeg legger så stensilen over et sted med maling og stift, liker gjerne å bruke et hjørnet.
Og tar litt maling på penselen og børster lett over stensilen.

Sånn :-)

Jeg liker tekst i bøtter og spann, og denne stensilen You can til Dina Wakley er helt suveren!

Bruker samme maling som til hodet og børster over den teksten jeg vil ha.

Inkssentials Manila Tags #5 smøres med Mod Podge og legges under bakepapiret.
Jeg har valgt å ta halve ansiktet og tekst som du ser her. 

Riv av bakepapiret rundt tagen, og nå er første del ferdig.

Finn fra en ny bit med bakepapir, litt mindre denne gang.
Malespatel og Dina Wakley Heavy Bodypaint Turquoise.

Litt maling her og der....

Så har jeg tatt frem Dylusions stencil Flower Medley og blå stift,
og gjør samme prosess som i stad - stensil under papiret og dra flatsiden av stiften over.

Som du ser har jeg vært veldig forsiktig.

En ny manillatag, Archival Ink jet black og Dina Wakley All the Gals.

Jeg stempler hodet høyt opp på tagen.

Limer bakepapir på med Mod Podge, og risser to streker ned med blyant. 

Klipp ut figuren og riv av nedre del. 
Jeg river nederst for å ikke få så jevn kant.

Lim den på tagen fra i stad, holder med en vanlig limstift da - 
f.eks. denne fra Ranger.

Bruk en litt bløt tegneblyant og tegn opp konturer, krave og knapper.

Fargelegg så inni kraven, knappene og håret med hva du måtte ha 
av fargelegging. Forsterk så med blyanten igjen.

På All the Galls-stempelplata er det mange småord, de er helt suverene å bruke!
Stemple de på et tykt hvitt ark/kartong og klipp ut.

Lim ordene på med limstift og tegn en strek rundt hele kanten 
med blyant. Jeg fylte taghullet med en knapp og litt hyssing.

Håper du ble inspirert til å leke litt med maling og gøy!

Ses på fredag :-)
Wibeke













































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar