fredag 3. april 2020

Popupkort med søte dyr



Hei alle sammen! 



For en liten stund siden viste jeg dere en drage popup, og i dag har jeg mer popup å vise dere! 
Karen Burniston diser er fantastiske, og det finnes veldig mange forksjellige muligheter med disse kortene. I dag har jeg laget en popupeske med tre koselige dyr som titter opp. 
På dette kortet har jeg brukt både diser og stempler som imponerer meg og som virkelig er lett å bli glad i. 



Popupesken er relativt lett å sette sammen, men man BØR lese oppskriften på pakken, se på bildene og teste at det virker dør man limer. 

Mange har spurt meg om man MÅ ha diser for å lage disse korta. Det korte svaret er ja, men selvsagt er det i teorien mulig å lage det selv, men jeg har ingen aning om mål og fremgangsmåte for å lage mekanikken i kortet riktig uten dies, og dessuten, så nøyaktig er hvertfall ikke jeg, på tross av at jeg er plagsomt nøyaktig om jeg vil. En millimeter feil vil gjøre at mekanikken ikke virker, og det er neste umulig å ikke får noen skjevheter når ting lages for hånd. Så jeg anbefaler disene, slik at kortet blir artig å lage, fremfor umenneskelig vanskelig. 

Dekor på kortet velgere dere selvsagt selv, det samme med hva som skal poppe opp av esken, jeg har valgt dyr, man kan ha tekst, mennesker, regnbue, sol, blomst osv. Vare fantasien stopper deg. Det eneste du må passe på, er å være innenfor bredden på innsiden av esken. Husk også å tilpasse høyden på figurene så de faktisk rekker over kanten på esken:) 



Lykke til med deres popup kort når dere tester, og ha en super helg! Og GOD PÅSKE:) 

Mvh Karianne.   

Materialliste:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar