onsdag 29. april 2020

Landskapskort fra Lawn Fawn

Hei alle sammen



I dag har jeg laget  et kort med en landskaps dies fra Lawn Fawn, sammen med stempler fra samme leverandør.  Denne Diesen gjør det enkelt å lage flotte landskap på kort tid. 

Jeg starter med å dise ut alle delene til landskapet i det papiret jeg ønsker. Denne gangen har jeg valgt hvitt papir fordi jeg vil fargelegge alt med tusjer. Det er nok noe mer vanlig å bruke blekk og blending tool spesielt på bakgrunnen, men man stå helt fritt til å velge selv. 



På bildet over her ser dere at jeg har testet ut hvordan fargene blir på papiret. 
Neste steg er å stemple opp figurene jeg ønsker meg, og fargelegge dem. Igjen velger du selv om du vil bruke tusjer, fargeblyanter eller maling. Du kan også stemple på farget papir så du slipper å fargelegge i det heletatt. 



Så er det på tide å dise ut disse figurene, eller som jeg har valgt i dette tilfelle, å klippe dem ut. 



Neste steg på veien er å få farge på selve landskapet. Som nevnt over er det nok mye enklere å bruke blekk og blending tool eller å rett og slett bruke ferdig farget papir, men jeg valgte tusjer også her. 
Først farget jeg gresset, så kuttet jeg til en bit papir som skal være himmel, også farget jeg den også, og laget skymønster ved hjelp av en dies fra lawn fawn som jeg tegnet rundt. 



Nå skal kortet sette sammen og jeg legger alltids alle deler løst sammen, tar et bilde av hvordan ca jeg vil ha det, tar alle deler fra hverandre igjen of så begynner å lime mens jeg følger bilde av hvordan jeg ville ha det.   



Når alt er limt sammen, måler jeg størrelsen på bildet (4 1/4 inch x 5 1/2 inch), og lager basen til kortet ut i fra det. Basen har jeg valgt å lage 4 1/2 inch x 5 3/4 inch. 

Siste kronen på verket er å stemple på en liten passende tekst. 



Jeg har fått helt dilla på disse søte figurene og alle mulighetene de byr på. Lawn Fawn har hundrevis av stempelplater og dies-sett som matcher. Og alle sammen er laget i samme skala, slik at man man bruke alle settene sammen. På den måten er mulighetene med disse produktene nesten uendelige!  

Ha en fin dag alle sammen! 
Klem fra Karianne 



Materialliste



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar