onsdag 22. april 2020

Alkoholblekk med flere kort.





Hei og riktig god onsdag!



Denne gangen skal jeg vise to måter å lage bakgrunner med alkoholblekk.
Jeg har latt meg inspirere av Jennifer Mcuire.

Til slutt skal jeg vise flere eksempler på kort.













Du trenger alkoholblekk i de fargene du liker, blending solution og youpopapir.
Jeg liker å ha i noen dråper med gull eller sølv Mixatives.

I tillegg har jeg bruk Isopropanol på noen av bakgrunnene,
 for å få blekket til å flyte bedre i hverandre,
Isopropanol fikk jeg kjøpt på apoteket, som bestilte det til meg.








Her klippet jeg opp en filtklut og tapet den til en stål linjal.
Du kan også bruke kanten på en lang stempelkloss.
Husk at blekket fester seg godt til enkelte overflater, 
så jeg brukte glassmatten til Tim Holtz som underlag.
Den er enkel å rengjøre med våtservietter.













Påfør blekket på kanten av linjalen der det er filt,
og ha Blending solution på toppen av blekket.
Bruk flere farger etterhverandre i felt på ca en cm bredde.
Jeg liker å følge primærfargene fra rød, orange,grønn, blå, indigo, lilla.
Da blir det en regnbueeffekt.








Stryk linjalen over Yupoparitet, enten frem og tilbake, siksak eller bue.
Du bestemmer hva du liker.








Her kan du se flere varianter av det jeg laget.








Jeg deler ofte Yupoparitet i to, så kan jeg lage flere varieanter.
Et papir er ofte for stort til et kort.








Her har jeg hatt på Isopropanol og dryppet på blekk.
Legger fargene på skrå for bedre effekt,
 når du skal lage noe av panelene senere.
Da trenger du en airbrush som kan blåse blekket utover.
Sugerør fungerer, men det gir dårligere effekt.








Så starter jeg å jpbbe med fargene.










Her har jeg blåst litt på blekket og hatt på blending solution.
Prøv deg frem til du er fornøyd med resultatet.
Når det tørker blir det litt annerledes enn da du sluttet å jobbe.








Når det er tørt kan du embosse med en embossingfolder. 
og pusse lett over med sandpapir.
Da blir det opphøyde feltet hvitt, så du ser strukturen bedre.








Her ser du et annet mønster etter bruk av embossingfolder og sandpapir.














Her har jeg brukt en dies fra Papirdesign og stanset ut basen,
 og pyntet med papir oppå.
Bakrunnen er stemplet med gull med et stempel fra Studio Light.





Pyntet kortet inni med restene etter sirkelen.








Her har jeg stanset ut en doilie fra Papirdesign tre ganger.
Limt de oppå hverandre og delt den i to.
Tatt en stripe ca 1,5" med det du har laget og lagt et hvitt panel bak.
Limt på halvsirklene med mellomrom og det pyntede panelet oppå med 3D tape.
Pyntet teksten med Takk og Nuvo drops til slutt.











Her har jeg kuttet panelet på skrå og limt på en tynn stripe sølv.
Stanset ut Hei på deg tre ganger og limt oppå hverandre,
 for å få litt høyde på teksten.








Pyntet enkelt inne o kortet med en fin tekst fra Papirdesign.








Teksten Hallo er fra Kort & Godt.








Hjerteklem er fra Kort & Godt








Klem er en Dies fra Kort & Godt.
Brukt Embossingfolder uten å bruke sandpapir.








Her har jeg også brukt en embossingfolder og pusset med sandpapir.
Du er super er en dies fra Papirdesign. 








Da håper jeg du fikk inspirasjon til å lage noe med alkoholblekk.



Lykke til med ditt neste prosjekt!



Klem fra Kristin



-MATERIALLISTE-

        Studiolight blomst


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar