onsdag 30. oktober 2019

Snøfnugg er små kyss fra Himmelen, bridge card





Heisann!

Ønsker deg en riktig god og kreativ onsdag.
I dag skal jeg vise en tutorial på et brettekort, som kalles bridge card.
Jeg har brukt hvit Bazzil, gullkartong 
og Papirdesign sitt nye mønsterark som heter Julenatt Julemorgen.
Av dies trenger du hus og eventuelt en kant dies.

Dette kortet kan enkelt legges helt flatt, slik at det kan sendes i posten.













Først finner jeg frem det jeg trenger.
Bazzil coconut swirl, gull ark, mønssterark, dobbeltsidig tape lim og dies.








Da starter jeg med et hvitt panel som måler 4 1/4" x 8" til kortbasen, 
og et som måler 3 1/2" x 10 som skal bli broen som binder kortet sammen.

Og et panel med mønsterark som måler 4" x 6 3/4".



Score panelet som måler 4 1/4" x 8 på 1 1/4", 2 1/2", 5 1/2" og 6 3/4".






Brett klaffene inn mot midten og så tilbake igjen.













Kutt mønsterarket slik at mønsteret passer dersom det er motiv som krever det.








Kutt panelet som følger 1", 1", 2 3/4", 1", 1".
Legg det opp, slik at du ser det blir rett.








Lim fast med dobbeltsidig tape.








Mål oppover 1 3/8" i venstre kant, 7" bortover og 3/4" opp ved 7".
Da får du en liten nedoverbakke du legger kantdiesen på.
Du kan også tegne en kant og klippe til.








Mål til ca 5 1/2". Det skal da passe fra kant til kant.
Som vist her:








Jeg tok andre siden av det jeg kuttet i to og brukte som bakgrunn.
Den er  ca 1 1/2" høy og 2 3/4" bred.
Lim fast.








Så stanset jeg ut gull som bakgrunn på husene og hvitt foran.
Brukte mørk brun på vinduene.
Lim de fast slik du ønsker.
Mitt ble slik:








Nå er det tid for å stemple tekst på frontpanelet.
Jeg brukte sort Versafine.
Deretter Limte jeg det fast nede i venstre kant.








Brett ned første brett venstre side og legg resten av kortet flatt.
Lim fast på høyre side.
Monter resten av hus og trær.
Da er du ferdig. 




























Lykke til med ditt neste prosjekt!


Klem fra Kristin





-MATERIALLISTE-
Stempelpute: Versafine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar