onsdag 2. oktober 2019

Presentasjon av Karianne

Hei og god onsdag alle sammen, i dag er vi så heldige å få presentere ett nytt Design Team medlem:) Karianne Teig har vært i vårt DT før, og er nå tilbake. Gleder oss til å se alt det herlige du kreerer og til å følge deg med kamera.

Hei:)

Jeg heter Karianne, er 82 modell og kommer fra solbyen Sarpsborg. 
Jeg er gift med Eivind, og vi har en sønn som heter Stephan og er 8 år. 
Familien vår består også av jentepus som heter Tassen (vi trodde det var gutt i starten…) og en guttepus som heter Tellus. 

Jeg har elsket papir og kreativitet hele livet. Når jeg var liten laget jeg tøfler til pappa i papir og lekegrind til dukken min i papp osv. Gleden av å skape ting av papir og papp har hengt med meg hele livet, og jeg utdannet meg derfor som grafisk designer i sin tid, men jobber desverre ikke som det i dag. 

Scrapping har fasinert meg i mange år, og jeg har samlet på scrappeting lenger enn jeg har oversikt over. 
Sommeren 2012 så jeg tilfeldig at det skulle være et slags treff i indre østfold, og tenkte at det kanskje var på tide å lære å bruke noe av alt jeg hadde. Jeg meldte meg på, uten å kjenne en sjel, og pakket det jeg ble rådet til, og kjørte i vei. Jeg traff mennesker jeg aldri vil glemme, og jeg fant en lidenskap jeg aldri vil miste, i å scrappe. Jeg lærte ekstremt mye, og med fortåelsen for bretting og bygging av papir som lå der fra før, så ble jeg fullstendig bitt av basillen. Det har aldri gått over;)
Jeg scrapper tidvis veldig mye, og tidvis litt mindre, men jevnt over så leker jeg med papir stort sett hver uke. 

Jeg har ingen spesiell stil, jeg liker så mye, men jeg lager mest bokser, brettekort og 3d-prosjekter. Ofte lager jeg ting uten mal, enten fordi maler jeg finner ikke er slik jeg vil, eller fordi jeg rett og slett ikke klarer å finne en mal. 

Jeg er veldig takknemmelig for å få lov å være en del av design teamet hos Scrappiness, og jeg gleder meg til å vise dere litt av mitt papirunivers. 



En enkel måte å lage happymail





Happymail er populært om dagen, både i Norge og resten av verden, derfor tenkte å vise et eksempel på en enkel variant av happymail.
Konseptet er å sende post som er litt ekstra hyggelig å motta, derfor har jeg valgt en egenlaget konvolutt som et av mine hovedelement i denne happymailen. Jeg har valgt den nye enhjørningdserien fra Papirdesign å jobbe med.

Jeg starter med å måle innholdet som skal være oppi, i dette tilfellet en tag. Den målte 6 3/4 x 4 1/4 inch.

collagebilde 1




Jeg fant frem konvolutt punchebrettet mitt bilde en
og fant hvilket mål som var nærmest min tag bilde to
som er 6 1/2 x 4 1/2 inch.
Så målte jeg opp og kuttet til arket til 8 7/8 x 8 7/8 inch etter instruksjonene fra brettet bilde tre
Så la jeg kanten på arket etter angitt mål fra brettet bilde 4


Collage bilde 2



Jeg preget første del av arket bilde 1
Deretter puncher jeg arket bilde2
før jeg snudde arket og la pregekanten i flukt med pregepila på brettet bilde3
så gjentok jeg prosessen hele veien rundt arket til resultatet ble som på bilde


Collage bilde 3




Hvis man skal pynte innholdet mye, lønner det seg med en litt tykk konvolutt, og da kan man lage en ekstra pregekant bilde 1
og da blir umontert konvolutt som på bilde 2
. Konvolutten må tapes/limes sammen bilde3
og brettes sammen bilde4



-


Nå er konvolutten klar for pynt, skrivefelt og innhold:)
Husk at slik fin post er penest med frimerker og ikke hvite postlapper. Frimerker kan du spørre etter på posten.








Dette var tagen jeg la oppi konvolutten min. Også denne er laget med den nye serien fra Papirdesign.

Kanskje du kan overrraske noen med en happymail i dag?
Lykke til☺️



Materialliste:










Enhjørning på forsiden og baksiden: tegnet for hånd og klippet ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar