fredag 7. oktober 2016

Glitrende snøfnugg og julestjerne - et julekort i god tid før jul

I dag er det 78 dager igjen til julaften - og god tid til og kose seg med julekort.

Jeg er veldig dårlig på å sende jule kort - men jeg elsker å lage dem. 
Ofte så blir mine julekort litt rustikke med rødt, brunt, hvitt og snø.
Litt trepynt på julekortene har jeg også ofte med.  



De julerøde arkene er en flott kontrast til den hvite bakgrunnen og bølgepappen.
Fargene kommer så godt fram mot bakgrunnen.


julestjernen har jeg formet til, og i midten har jeg fyllt blomsten opp med perler. Det er også limt perler litt rundt om kring mellom stjerner og snøfnugg på bølgepallen. Alt pynten på dette kortet  har jeg limt med Finnabair 3D Gloss gel. Den er super!



Jeg har brukt mye snowflake paste på blomstene og snøfnuggene. Det er flere måter å få snø på et prosjekt. Man kan bruke Aleens - True snow, paste og Distress Clear Rock candy, for bare glitter kan man bruke Stickleys glitterlim eller som jeg har gjort her - brukt snowflake paste. (den kommer snart inn i butikken igjen)

Snøfnuggene er en punch fra Martha Steward.



På innsiden har jeg brukt det nye stemplet til Kort og Godt, med mange fine tekster og to gavepakker. Gavepakkene har jeg farget med Distress markers og brukt vannpensel.
Klippet de ut og limt dem på bølgepappen med limputer slik at de stod litt frem.





På den andre innsiden av kortet har jeg bare pyntet med en trestjerne og satt inn en hvit sirkel til å skrive julehilsen i.




Baksiden er en liten formaning om å huske å nyte jule og ikke bare mase:)
Nå som jeg har startet så tidlig med julekortene så er jeg i god rute.


Det var alt fra med denne gangen - kanskje fikk du litt lyst til å starte på dine julekort også. Julearkene begynner å komme inn i butikken, og det er mye fint å velge på. 
Ønsker deg en flott helg:)
/Bente-Heidi

Materialliste:

Ark: Bazzil Kraft, bølgepapp,  Kort og Godt - juleark


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar