onsdag 5. oktober 2016

Enkelt med flott ark - brettekort med tutorial

Hei,
Et enkelt brettekort i dag - men enkelt er ofte det beste når man har utrolig flotte ark.

Du vet, sånne ark som man egentlig ikke har lyst til å klippe i fordi de er så fine...

Prima sin nye serie Rossibelle Collection er av den typen og har foile skinn, så på dette kortet spiller de fine arkene hovedrollen.



Kortet er pyntet ganske enkelt med fjær og blomster og detaljer klippet ut fra arkene.

Som kontrast til de flotte, fine og blanke arkene fra Prima, 
har jeg valgt å bruke et "olabukse" ark fra KaiserCraft og bazzil kraft som bunn. 




På det lille kortet har jeg stemplet Gratulere i samme bruntone som er på kortet ellers. 
Da går alt ton i ton. Som du ser er det et vakkert skinn i arkene i en flott bronse farge.



Her er kortet sett fra siden. 
Alle kanter har blitt farget med distress ink - vintage photo.
Pyntet med blomster klippet ut fra arket på front panelet, og en liten tag med Sweet.


Så... her kommer en kort beskrivelse av selve bretten.


Du trenger et ark som er 5 1/2" X 12"
På langsiden preger man på: 1 1/4" - 2 1/2" - 4 1/4" - 6" og 9"
Brett til som vist på bildet.

Så trenger du et ark til som er kuttet til 5 1/2" x 5 1/2". 
Dette arket fester du op siste bretten.

Du kan se det godt på bildet som viser kortet fra siden.

Gå over med pregepennen på alle kanter slik at de blir skarpe.
Jeg valgte også å gå over med distress ink på alle kanter.


Jeg valgte å pynte baksiden med bare ark og en blomst, men her 
kan man legge til et felt for å skrive en hilsen hvis man ønsker.


Tusen takk for at du tittet innom, og så håper jeg kortet mitt var til litt inspirasjon.
Ha en flott onsdag:)
Bente-Heidi


Material liste:





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar