onsdag 20. juli 2016

Når du trenger et raske kort - Squash fold kort med tutorial

Hei:) 
I dag har jeg lyst til å vise dere et super enkelt, raskt og fint brettekort - en Squash fold :) Noen ganger trenger man et kort raskt, og jeg synes dette er veldig fint og ser mer fancy ut enn det er. Først så viser jeg hvordan korte ser ut ferdig, så kommer en tutorial på hvordan lage det.


Jeg har fargelagt et stempel fra Art Impression med Distress ink. Disse stemplene kan man godt fargelegge litt røft, for de er litt tegneserieaktige.


Slik ser kortet ut på innsiden halveis brettet ut.


Brette sammen fra siden.


Helt brettet ut. De fine heksagon disene fra Kort og Godt var supre til dette kortet. 


Her er baksiden. Jeg har festet motivet forann og på baksiden med limputer slik at jeg fikk tredd båndet igjennom.


Forklaring:

Du trenger en kvadratisk ark, jeg har brukt bazzil for det er greit med litt tykkelse på arket. Jeg har kuttet i 9" X 9", men du kan velge størrelse selv så lenge det er like langt på begge sider.

Brett først arket på langs

Så bretter du en gang til den andre veien så du får to bretter som krysser hverandre. Da ser arket slik ut.


Så bretter du en gang diagonalt.

Fold ut arket, og brett inn slik at det blir seende sånn ut.


Da har du fått en side i front og bak som du kan dekorere og pynte innvendig.

Håper det var forståelig - det er egentlig super enkelt. Bare spør hvis jeg ikke har forklart godt nok:)

Materialliste
Distress ink til fargelegging.









2 kommentarer:

  1. Kjempeflott kort! Jeg lagde to på rappen i går- takk for ide!

    SvarSlett
  2. Åh så gøy😊 Jeg likte denne bretten veldig godt selv😊

    SvarSlett