onsdag 6. juli 2016

Mini Mini-album med tutorial

Hei! Er lenge siden jeg har laget album nå, men siden jeg var på en liten ferietur sammen med søster og tantebarn forrige uke fikk jeg lyst til å lage et lite album å gi dem som et minne om fine sommerdager.




Dette minialbumet er virkelig mini - kjempesøtt - det måler kun 3" x 2,75". Inspirasjonen fant jeg på Pinterest :)



Start med en kartong som måler 8,5" x 11". Denne scores på 3", 6" og 9".


Snu arket 90 grader og kutt "strimler" på 2,75" hver. Du får 3 slike ut av en kartong. Dette blir sidene i albumet.


Til "omslaget" trenger du en kartong som måler 2,75" x 11". Denne scores på 3", 3,5", 6,5", 7" og 9". 


På den siste biten på omslaget ( de to som måler 2") limes den ene delen over den andre. Jeg passet på å lime inn en magnet her da jeg ville ha magnetisk lukking av albumet og ikke vil at magnetene skal synes.




Alle "stimlene" som skal utgjøre sidene i albumet limes sammen. Deretter limes hele remsen inn i omslaget.


Albumet skal nå se slik ut :)


Så er det bare å begynne å dekorere. Husk å lime på magnet på forsiden av omslaget før du limer på evt mønsterark hvis du ønsker skjult lukking :)









Dette var kjempegøy og raskt og enkelt å lage. Det er så hyggelig å kunne gi bort slike små gaver og mottakerne blir jo så glade for å få :) Disse kommer jeg utvilsomt til å lage flere av.

Hilsen Ann-Kristin

Material-liste:






















4 kommentarer:

  1. Huhei! Dette va jo verkeleg eit MINI album ♥ Gosh-a-meg kor søtt :)
    Men korleis får du bildene so små? Skriver du dei ut sjølv kanskje ..

    SvarSlett
  2. Hei, likte dette minialbumet veldig godt. Men jeg lurer på hvorfor det ene siden/panelet i strimelen er mindre enn de andre? Har det en spesiell hensikt? Eller er det greit å kutte kartongen 8x12 slik at alle sidene blir like store etter du preger de.

    SvarSlett