fredag 5. februar 2021

Farge morro med nyheter fra Pink Fresh

 God fredag alle sammen😊

Denne uken kom nyhetene fra Pink Fresh og jeg har kost meg masse med disse deilige fargene.

Jeg har laget sammen noen relativt enkle kort med blant annet noen lekre lag på lag stensiler.


Jeg har brukt et par forskjellige teknikker - noen av de viste Karianne på Live-sendingen på Facebook om onsdagen. 


Her er et slimline kort med størrelsen 4"x 9", basen er 8"x9" og preget på 4" på siden er som er 8".
Så har jeg laget et panel hvor jeg har brukt Diagonal Stripes stensilen. Jeg har brukt en blending brush til å påføre fargen, og har valgt og påføre fargen i litt ujevn sjattering. Panelet har jeg så klippet til den størrelsen stripene utfyller. 
Så har jeg laget blomstene på et nytt ark. Jeg har startet med kronbladene, deretter de som er i mørkerosa på bildet, og til slutt de grønne bladene. På dette kortet har jeg brukt fargene Ballet Slipper og Raspberry Bliss som begge er i det rosa stempel settet. På bladene har jeg brukt Fresh Pear og litt Olive som begge er i det grønne stempel settet. Til disse blomstene finnes det også et stempel og en dies som høres til. Her har jeg ikke brukt stempelet, men jeg har brukt disen til å kutte ut motivet. Motivet har jeg så festet 3D puter på noe å skape litt dimensjon i kortet. 
Jeg har stemplet med en tekst som følger med i stempelsettet med blomstene. 
Under teksten har jeg dieset ut ordet ´love´ i hvit kartong - jeg har latt være og ta ut ordet fra kartongen fordi det da er lettere og farge ordet.


Så har jeg brukt den lyse fargen til å farge med først.


Jeg farget med den lyste så og si over hele, men kanskje en tanke mindre helt øverst. Til slutt avsluttet jeg med den mørke rosa fargen nederst. I tillegg stanset jeg ut skyggen til ordet i vellum. 


Jeg har aldri brukt vellum som skygge før, men når jeg kom over det for litt siden ble jeg veldig positivt overrasket over hvilken kul effekt det har, så det kommer jeg til å gjøre igjen.


Jeg har også festet 3D puter på denne.


Som avslutning har jeg pyntet hele panelet med nydelige bling fra Pink Fresh. 
Jeg festet 3D puter under hele panelet og festet det til kortbasen.

Her er et tilsvarende kort med farger fra det lilla stempel settet.


Det neste kortet jeg har laget har jeg også brukt Diagonal Stripes stensilen i bunn. Første har jeg brukt den den ene veien, så har jeg snudd den rundt slik at stripene kommer på tvers av de andre og dermed lager et rute mønster. Deretter har jeg brukte stempelet som høres til blomstene, plassert det på skrå på øvre del av panelet og stemplet. Her kan det være lurt å brukte en stempel plattform. Jeg har så snudd panelet 180 grader rundt og stemplet igjen. Deretter har jeg lagt stensilen til blomstene på lag for lag og farget direkte på panelet. Stemplet på en fin tekst og pyntet med noen bling.


Det siste kortet er ikke et slimline kort. Jeg har fortsatt brukt de samme stensilene, stempelet og dies, men har laget et kort som har ferdig størrelse 5 1/2" x 4 1/4".
Her har jeg brukt samme teknikk som på første slimline kort, men i tillegg så har jeg stemplet på konturen av blomstene i en grå tone. Jeg har plassert ca halvparten av den utstansede blomster lenken på øvre del av kortet, så har jeg klippet langs øvre kant på kortet og brukt den avklippede delen på nedre av kortet. Stemplet på en liten tekst, stanset ut et ord og pyntet med litt bling. Selv om det opprinnelig er tenkt til slimline kort kan man fant bruke dette til andre formater også.


Her er det farger fra det det ene blå settet med stempler som er brukt.

Ønsker dere med dette en flott helg!

Scrappeklem fra
Kathrine 


-MATERIALER-
Bazzill: Hvit, vellum
Stensiler: PinkFresh Diagonal Stripes, PinkFresh Floral Notes
Dies: PinkFresh Floral Notes Dies, Pinkfresh Phrase Builder: sending die set
Stempel: PinkFresh Floral Notes Stamp
Stempelputer: PinkFresh Studio Premium Dye ink; Fairy Dust, Soul of Provence, Morning Sky, Over the Hills
Lim og Verktøy: 3D Puter, Art Glitter



  



 


















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar