fredag 26. februar 2021

Pyntet eggekartong på to måter.

 


Heisann!

Riktig god fredag til dere alle. 

I dag har jeg laget to forskjellige prosjekt av samme base.
Som er en helt vanlig papp eggekartong.

Den hvite er grunnet med hvit gesso og den gule er sprayet med Oxide spray.
Jeg skal forklare og vise med bilder hvordan jeg har gått frem.







Siden Påsken nærmer seg starter jeg med den gule.

Spray kartongen med Oxide Kitsch Flamingo og Mustard Seed,
til du er fornøyd.
La den tørke helt før du starter med pynten.







Lokket ble litt blasst, derfor pyntet jeg det med papir fra PhotoPlay.








Jeg valgte et panel som jeg kuttet til så det så vidt er litt mindre enn lokket.








Rund av hjørnene med en punch. Dette er WeR memorykeepers.

Disterss kantene med Oxide Ground Espresso.








Blomstene er fra Papirdesign. De mørkeste gule brukte jeg fingeren på med
Oxide pute Kitsch Flamingo og dro over bladene.
Så tok jeg lim på bladene på alle blomstene og strødde over glitter.

Law Fawn harene er stemplet med sort Versafine på Canson Montval akvarellpapir.
Fargelagt med Zig Clean vannfargepenner.








Brukte små tynne glitterfiber fra Kort og Godt og knyt en sløyfe,
som jeg limte på med limpistol.

Deretter limte jeg resten av pynten på med limpistol, slik at det holder.








Her ser du de fine tynne trådene med glitterfiber,
som gir en eksta fin dybde på pynten,
Den grønne fine perlen i blomsten er fra Pink Fresh.













Inne i boksen kuttet jeg ut en fin tekst fra mønsterarket,
 og limte det fast med vanlig flytende lim.
Law Fawn kurvene er limt fast på 3D puter.








Da er det bare å pynte esken med det du ønsker.

Litt påske sjokolade er passende :-)








Da er denne esken ferdig pyntet.
En super gave å gi bort til påske.
Siden esken er så høy rommer den ganske mye.








Da starter vi med kartongen som er grunnet med hvit gesso.
Både utenpå og inni.
Mal en side om gangen og la det tørke.
Så den andre siden.
Da unngår du at kartongen blir bulkete.







Etter gesso brukte jeg en stensil og lett modeling paste,
for å lage roser i bakgrunn.
La det tørke før du limer på pynt.


Så har jeg funnet frem masse blomster og sommerfugler,
 som jeg har støpt i silicon former,
fra Prima, rosene er fra en annen.
Linker til disse i materiallisten under.
Har brukt Prima sin lette leire og noen er støpt med limpistol.
Jeg valgte de letteste materialene,
fordi jeg tenker at det er begrenset hvor mye
kartongen tåler av vekt.
Limte pynten fast med 3D gloss gel.
La limet tørke godt før du grunner alt med hvit gesso på nytt.













Slik ser det ut etter nytt lag med gesso.








Her bruker jeg Prima Liquid Acrylic paint i fargene Crimson og Burnt Sienna.
Dytter på litt farge med pensel og sprayer med vann, 
så det renner ned i sprekker og utover.
Jobber små felter av gangen.
Det er bare denne typen fra Prima som har den egenskapen.
Til slutt har jeg splattet på prikker med pensel.

La alt tørke på nytt.








Legg 3D gloss gel i noen fordypninger og strø på micro beads.
Bittesmå perler.
La det tørke igjen.


Jeg brukte stensilen og en svamp og laget en rose,
på hvitt papir.
Jeg klippet den ut og brukte flytende lim langs kanten
 og limte den på den store plast perlen.
Limte så perlen på prosjektet med 3D gloss gel.

Til slutt brukte jeg Metallicue Wax White pearl på fingeren ,
og gnidde forsiktig over toppene på pynten.

Alle produktene er vannfaste når de er tørre.
Så denne boksen vil tåle litt.












Da er prosjektet ferdig.

Kjepefin som bordpynt med godteri inni eller en vertinnegave.








Lykke til med ditt neste prosjekt!


Riktig god helt til dere alle!

Klem fra Kristin







-MATERIALLISTE-
Mønsterark: Photoplay Bascets
Distress Oxide Spray: Kitch Flamingo, Mustard Seed
Distress Oxide stempelpute: Ground Espresso, Kitch Flamingo
Blomster: Papirdesign
Perler: Pink Fresh
Silikonformer:Fairy Garden, Div former
Leire: Prima
Stensil Dylusions Small Roses
Liquid Acrylic paint; Crimson, Burnt Sienna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar