fredag 29. januar 2021

Morsom og lett teknikk med fargepulver fra Ken Oliver.





 



Heisann!



Riktig god fredag til dere alle sammen.
I dag har jeg laget bakgrunner med fargepulver, sprayet på vann, og
brukt en vannpensel til å bevege på fargene.
Dette er enkelt og veldig efektfullt.

De kortene jeg har laget her,
 har jeg brukt Fabriano Mixedmedia ark 160 g,
forskjellige stempler jeg hadde.
Embosset med hvitt og hatt fargene på.







Start med å finne noen stempler du liker og akvarellpapir / mixedmedia papir.

Bruk antistatisk pute på papiret før du stempler med Versamark.

Det kan være en fordel med stempelplattform for å kumme stemple flere ganger.
Akvarellpapir kan være litt ruglete og det må ofte stemples to ganger.








Strø på hvitt finkornet embossingpulver, og varm opp så det smelter.








Slik ser det ut før oppvarming, det blir blankt når det er ferdig.








Jeeg startet med den lyseste fargen øverst og mørkere nedover.
Noen blandet jeg litt mer også.
Prøv deg frem til det du liker.
Det er fint med bare en farge også.








Så spruter jeg en god del vann på.








Deretter bruker jeg en pensel med mye vann. 
Bruk en stor pensel som rommer mye vann.
Eller en vannpensel som du trykker ut mer vann med.








Det er fint om det ser mørkt ut. Det lysner alltid litt når det er tørt.
La det lufttørke. Dersom du bruker varmepistol smelter embossingen på nytt.
Ta vekk det meste på de største hvite feltene som er embosset med en pensel.



Her ser du et sett som har grønt og blått.
Husk at noen farger blir brune sammen, dersom du blander flere sett.








Her er inne i kortet







Et annet motiv fra Studio Light.
En rosa og lilla fargekominasjon.












Nytt motiv fra Law Fawn.
Grønn, turkis og lilla farger.













Nytt Motiv fra Studio Light.
Grønn og blå farger.













Her ser du noen av produktene jeg har brukt.








Lykke til med ditt neste prosjekt og riktig god og kreativ helg.



Klem fra Kristin



-MATERIALLISTE-

               PinkFresh Enchanted Blooms
Arcival; Thistle, Seafarer






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar