fredag 29. mai 2020

Embossing glaze magi på en tag

Hei igjen:) 

I dag har jeg lyst til å vise dere hvor magisk den nye embossing glazen til Tim Holtz er. 

Det er nok mange som tenker «dette er jo bare et embossingpulver til, det har vi sett før. Men har vi egentlig det? Hva er spesielt med akkurat dette da? Det måtte jeg forske litt på og leke meg litt med. 
Først og fremst er dette embossingpulveret en del av distress sortimentet og oppfører deg dermed sånn at når dette legges på blir det tynt lag, og gjennomsiktig og litt ujevnt. Det ser altså litt gammelt og slitt ut, slik all distress skal gjøre. Så er det gjennomsiktig da som sagt, og det er relativt enestående med så mange farger og helt gjennomsiktighet. Nettopp den egenskapen gjør også at alt som er stemplet under der pulveret strøs, vil syns. Pulveret har også høyglans, som om det skulle være nypolerte emalje. Pulveret kan festes på papir selvfølgelig, men også chipboard, metall som andre materialer. Det kan bygges i lag og bed å legge flere farger i lag på hverandre, får vi også nye spennende farger og kombinasjoner. 



Jeg har valgt jobbe på en tag, og stemple svart bakgrunn og tekst rett på denne. 
Jeg har vidre brukt en embossingpenn å fylt inn bokstavene i det utheva ordet, og embosset dette i to lag for å få frem fargen best. Så tok jeg empossinputa mi og trykka på hele bakgrunnen, og strødde pulver i forskjellige farger i mønster på bakgrunnen.som dere ser, ble alt det svarte borte nå.  



Når jeg var sikker på at alle områder var dekket, varmet jeg pulveret og smeltet det, og vipps fikk jeg engler annen effekt. 
Selve bildet er kun embosset i en omgang, det samme er bakgrunnen, men tekst og sommerfugl er embosset i to lag. 
Jeg har også embosset metallhjørner på det lille «skiltet» på tagen. 



På hele tagen er det kun svart blekk og embossingink brukt. Det er embossing glazen som inneholder fargen og glansen. 
Dette er virkelig et produkt å leke med! Prøv deg frem og lek!
Dette embossingpulveret dekker ingenting, men det lar det svarte poppe skikkelig sammen med resten. Kjempeartig å leke med! Prøv da vel:) og God Pinse! 
  




Klem fra Karianne 



Materialliste

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar