onsdag 27. mai 2020

ATC serie med Gloss-spray bakgrunn

Hei alle sammen:) 


I dag har jeg laget en serie med ATCer og brukt Dina Wakley sine Gloss Spray for å lage bakgrunn. 
Jeg ELSKER sprayene hennes!  

Mange tenker sikker «jeg har Tim sine» eller «jeg har Dyan sine, så jeg trenger ikke fler» 
Det sa nemlig jeg og, men så feil kan man ta! For Disse sprayene er nemlig ikke blekk slik som alle de andre sprayene vi kjenner er, disse er maling! Og det nærmeste man kan sammenligne med er spraylakk bokser, slike som brukes til grafittikunst vet dere. Men sprayene til Dina lukter ikke, og de er mye lettere å vaske av henda igjen. 



En annen ting å huske på, er at fordi dette er maling med gloss i (som navnet tilsier) så blir overflata blank, og når man sprayer flere farger/lag oppå hverandre, så få der en for for en avstøtende effekt, eller resisteffekt om man vil. På bildene under her ser dere hvordan en farge ser ut alene, og hva som skjer når fler farger møtes. 






Som dere ser, her er det bare å leke seg med sprayer. Prøv å fordel spraying utover arket så ikke det blir for mange store dammer. Noen mindre er og så dere, men større dammer med maling blir bare til at for mye renner sammen og blir «møkkete».  
Dina anbefaler å ikke tørke dem med heat-tool, men la de lufttørke. Det er fordi malingen i sprayen kan endres litt i varmen før den tørker. 

Når arket et tørt skal det bli til 9 kort av 2,5x3,5 inch, som er den internasjonale ATC størrelsen. 
Når det er gjort er det bare å dekorere. 



Jeg har valgt med et stempelsett fra Dina Wakley som jeg hadde liggende hjemme. 



Ordene er også plukket fra flere av Dina sine sett, og stemplet på papir som var sprayet med gul gloss spray. De gule prikkene er også laget med samme spray, og når alt var tørt gikk jeg over kantene med svart gelato. 
Når kortene får herdet en stund skal de i plastmappe. Fordi alt har en glossy overflate der det ekstra viktig med tørketid. 



Nå håper jeg mange av dere fikk lyst til å prøve!  
PS: effekten der sprayen resister hverandre, er det kun Dina sin spray som gjør. Alle andre, som er blekkbaserte, vil bare blande seg til en stor haug med brunt til slutt. 

Mvh Karianne 


Materialliste


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar