onsdag 20. mars 2019

Tutorial med Heartfelt Shaping Molds

Hei alle scrappeglade :D Jeg har flere shaping molds fra Heartfelt Creations og jeg elsker rett og slett sluttresultatet jeg får. Så nå skal jeg ta dere med steg for steg så ser vi sammen hvordan du lett kan lage lekre blomster og blader uten å forme selv! 


Jeg har tatt mange bilder da jeg bruker 3D Rose og 3D Leafy Accents Shaping Mold.  Jeg begynner med å stemple opp rosene og bladene. Her har jeg valgt å bruke White Cardstock, Heartfelt sine slette ark da dem er lette å farge på og forme med hjelp av shaping mold. Så har jeg farget bladene med Archival Leaf Green og Fern Green, rosene bærer fargene Archival Plum og Distress Ink Seedless Preserves.






Etter farging har jeg brukt tilhørende dies og skåret dem ut igjennom stansemaskinen. Før jeg kjører dem igjennom så teiper jeg på en liten bit med washi tape så jeg er sikker på at dies sitter på plass og ikke sklir mens jeg stanser dem ut. 





Deretter tar jeg rosene og bladene og legger i formene. Her ser du at formene har tilhørende rom for akkurat den størrelsen du har stanset ut, noe som gir dem perfekt utforming. Etter du har lagt alle på plass, spray litt vann over (1-2 sprut med 30 cm avstand) og kjør dem igjennom stansemaskinen. Her ser du resultatet når dem kommer ut.



Nå legger du blomstene opp på hverandre slik at du får tre roser i tre forskjellige størrelser. På to av dem har jeg bare montert den minste (øverste) delen omvendt og brettet bladene innover.



Så har jeg limt og montert dem sammen. Slik ble sluttresultatet. Hva syns du? Jeg er veldig glad i å forme blomstene mine selv, men om jeg har litt dårlig tid eller skal ha mange blomster er dette en fantastisk løsning!




Du kan også pynte blomstene med pearls/prills, legge på glitter, her er det bare fantasien som setter grenser :)

Takk for at du tittet innom. Om du lurer å noe eller har noen spørsmål svarer jeg så fort jeg kan :) Happy Scrapping!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar