onsdag 12. desember 2018

Vin


Det er onsdag og tid for en ny steg for steg :)
Denne gangen har jeg latt meg inspirere av vin gaveposer som du kan kjøpe.
Men ettersom jeg synes det er moro å lage selv,
så ble en steg for steg av den!
Her er det mange bilder, og mange deler,
men håper den er grei å følge.


Du trenger en hard kartong på 9,5 x 30,5 cm
Jeg har brukt bakplaten på akvarellblokka mi ;)
Så trenger du 2 stk hard kartong 9,5 x 8 cm
Og en bazzill kartong i 26 x 30,5 cm,
denne preger du på 8 - 17,8 cm


Så limer du hard kartongen på 9,5 x 30,5 cm midt på Bazzillen.
Så legger du den ene av de små kant i kant med topp og bunn,
og lager skrå brettinger som igjen går kant i kant med de.
(Beklager, dårlig forklaring!)


Så lager du hull i en av de små.


Ta en skrap-bit og lim denne på.
Klipp sånn ca etter skrå brettingene dine.


Så limer du hele denne på kartongen din.
IKKE lim i bakkant.
Bare på sider!


Da har du en vin beholder som ser slik ut.
Denne passer til en vinflaske på ca 30 cm.
Har du større flaske, må du justere høyden ;)


Så tar du to nye bazzill kartonger.
Den ene skal være 30,5 x 30,5 cm
denne preger du på 8 - 17,8 - 26 cm

Den andre bazzillen skal være 18 x 30,5 cm
preges på 9,8 cm


Så limer du disse to sammen.
Ha limen på den lille flappen på ene kartongen,
og lim sammen.


Da har du en stor.


Så har du lim på kartongen, og limer vinbeholderen der.


Så har du lim på midten på sidene på vinbeholderen, og limer sammen.


Da skal det se slik ut.
Gaveposen kan legges flatt!


Så trenger du en kartong bit som måler 13,2 x 8 cm
Denne preges på 9,7 cm


Skjær hull.


Denne limes på toppen.



Så dekker vi innsiden med kartong.


Og du er klar for mønsterpapir!


Jeg har limt på magnet for ekstra lukking,
nede på gaveposen.



Etter at du har hatt på mønsterpapir,
så kan du ha på bånd, snøre blonde.
Limer en kartongbit over knutene mine.
(Beklager, det glemte jeg å ta bilde av!)


Sånn, da er innsiden ferdig :)


Min eske er veldig enkelt pyntet,
ettersom papirene er så flotte!


Så stilig å bruke hele papiret,
og få med alle detaljer rundt gaveposen :)


Og på innsiden gjemmer det seg en vin :)


Håper du fikk lyst til å prøve!

Ha en flott dag,
klem fra Maya





Verktøy: Kort & Godt - God jul die
Pynt: CC - Natural hemp
Annet: Alle kanter er svertet med Distress ink Stormy sky.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar