onsdag 19. desember 2018

Studiolight - Juledekorasjon














Heisann!

Nå nærmer vi oss jul, og jeg har montert et byggesett fra Studio Light.

Jeg skal vise dere steg for steg hvordan jeg har montert,
denne utrolig fine dekorasjonen med trær og lys.

Alt kommer i en pakke.
Det du trenger i tillegg er blyant, sandpapir lim, saks, skalpell,
 Distress Iink og selvfølgelig glitter.
Jeg har brukt Gliding Polish på noe av pynten på treet og
toppstjernene.

Slik ser den ut på kvelden med lysene tent.













Slik ser pakken ut.










Her ser du innholdet.










Jeg startet med å legge MDF trærne og foten på baksiden av papiret,
så tegnet jeg rundt.










Husk å tegne opp trær og fot på alt, så du vet du får nok papir.
Ikke ta papir på den nederste delen av treet som skal ned i foten.
Da får du den ikke ned i foten.


 


 










Så klipper du ut det du har tegnet.
Et av trærne må skjøtes på baksiden, Jeg hadde et ark fra en blokk,
som jeg valgte å bruke i tillegg.
Ta lim på MDF bitene og gni det tynt ut med en pensel eller fingrene.
Legg papirdelene oppå og lim fast.
Legg noe tungt over til limet har tørket.
Pass på å stikke hull til lysene før du limer baksiden.

Det samme gjelder bunnen, som du ser ferdig her.











Her ser du et ferdig tre, hvor det er bart nede ved foten.
Jeg brukte skalpell til å skjære rundt hullene til lys.









Puss kantene med sandpapir eller dette verktøyet for å slipe kantene
fritt for papir.
Deretter maler du alle kantene med hvit maling og pensel,
 som følger med i pakken.








Slik skal det se ut til slutt, når kantene er slipt og malt.








Da er det bare å pynte med de ferdig utstansede bildene.
Jeg valgte å bruke gliding polish for å få enkelte deler til å glitre.
Blant annet stjernene og noen julekuler.
Monterte også noen deler på 3D tape, for å få litt dimensjon på pynten.
Jeg brukte Distress Ink. Walnut Stain og Faded Jeans,
 til å sverte kantene på bitene jeg limte på trærne.
Til slutt setter du inn lysene.
Jeg valgte å ikke lime fast trærne og lysene,
for da kan jeg pakke det bort flatt.



Sluttresultatet ble slik:



 










 






 







Se så vakker det ble med lys!


























 




Jeg har pyntet i spisestuen min med denne.









Lykke til med ditt prosjekt!



Klem fra Kristin







-MATERIALLISTE-

Gliding Polish: Frosty Sparkle Kiss
Flytende Lim


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar