fredag 28. desember 2018

Gledelig Jul - En liten tutorial

God romjul alle sammen.

Idag har jeg en liten tutorial på en bretteteknikk å vise dere.
Midt i Julestria så har hobbyrommet mitt blitt overfylt,
så denne gangen er det spisebordet som har blitt hobbyrom. ;-)
Som vanlig finner jeg frem papirene og utstyret jeg skal bruke.
Basen på dette kortet består av to deler.
En på 6 x 12 inch, preges på 3 og 6 inch
Den andre på 4 x 10 inch, preges på 4 og 7 inch.


Når jeg har preget ferdig, bretter jeg og går over med falseben for å få tydeligere bretter.

Panelene jeg ønsker er skåret til for å passe til basen.
Jeg skjærer til alt før jeg begynner montering.

Så var det klart til å feste den lille basen.

Jeg har brukt vanlig dobbeltsidig tape til å lime baser og paneler.

Alle paneler limes på, før den minste basen limes fast til den store.

Da blir kortet slik på utsiden.

Da er alle panelene på plass.

Slik ble mitt kort ferdig pyntet.

Sånn er innsiden.


Så da håper jeg du har blitt inspirert til å kanskje lage et brettekort du også.

Ha en flott romjul.
Kos dere og vær kreativ.
Klem fra Line



Verktøy: Skjærebrett, spellbinder dies - poinsetta
Pynt: bling og stickles på blomstene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar