onsdag 5. desember 2018

To for en!


Hei!
Graciela her, så kjekt at jeg kan dele inspirasjon med dere to uker på rad, dette er gøy!

Denne gangen har jeg to for pris av en bakgrunn til dere, har lekt med alkohol ink og lift ink stempelpute, og tror meg det er sååå gøy at det eneste jeg angrer er at jeg ikke har flere farger.

 
Jeg begynner med å fine fram yupo papiret, alkohol ink og alkohol lift-ink pute. Yupo papir er som en "plastisk" papir, den finnes både hvit  og gjennomsiktig.  
Jeg hadde bare hvite, men prøvde meg på alkohol ink på en liten plastisk fra en stempel pute, jeg brukte ikke den siste nevnte på kortet, men vil vise den for dere. 


Da tok jeg noen dråper av fargene jeg har, som dessverre er ganske like, så de vises ikke så mye på bildet, men flere farger er allerede på ønskeliste! Har latt bakgrunnene luft tørke, for å så stemple på den,  da stempler jeg videre på et kartong med den samme stempel. 


Det som jeg så var viktig etter at jeg prøvde meg litt fram var at på den alkohol ink bakgrunnen er det viktig å "tørke" der trykket er. Bruk kjøkken papir og med små tapping tørker du der stempel motivet er, viktig at du tapper og ikke gnir, og at papiret er rene hver gang, ellers overfører du ink fra den ene plass til den andre. 

Syns det blir tøft selv med en stempel med mange detaljer som denne. 


Her ser du stempel trykket på kartong. Her har jeg brukt vanlig kartong, det er ikke nødvendig med noe spesielt papir. 


Har brukt dye ink pad for å stemple tekstene. 








Ble veldig fornøyd med resultatet, og gleder meg til de nye farge kommer, sånn at jeg kan eksperimentere litt mer. Håper du ble inspirert og hvis du ikke har brukt denne teknikken før at du prøver deg fram, ingenting er feil, det er bare å prøve seg fram og ha det gøy. Bare til å spørre hvis det er noe mer du lurer på. 

Månedens utfordring finner du  HER og tema er jul. 


Materiell liste: 

Alkohol ink: aqua, cloudy blue. 
Stempler: Kort og godt  M- 401, M-365, M-403









2 kommentarer:

  1. Morsom teknikk du ahr brukt som ga 2 flotte julekort:) Håper vi får se mer til deg og denne teknikken :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Lisbet :) ja liker meg godt her, og er heldig som fikk lov til å være en del av design teamet med alle de andre dyktige damer, og ikke minst tar gjerne imot tips hvis det er noe du eller dere andre vil se mer av. Og denne teknikken likte jeg veldig godt, så blir nok litt mer i fremtiden ja :)

      Slett