onsdag 17. oktober 2018

Serviettring som pynter opp, når bordet skal dekkes.

Heisann!



I dag skal jeg vise frem en tutorial på serviettringer med selvlaget julestjerne fra Heartfelt.

Blomstene er så fine og kan brukes til mye. Jeg bruker de hele året.
De er nette i formen, og stempelet har mange blomster. Da går det raskt å lage mange.
Jeg har brukt en form som former blomstene.
Den kjører jeg igjennom min Zizzix maskin.

Lett å fargelegge er de også.














Du starter med å stemple blomstene med Archival Vermillion på hvitt ark.
Det er viktig at arket er litt tykt.
Jeg har brukt Heartfelt sitt eget ark.
Bladene stemples i Leaf Green.
Du trenger to store blomster og et blad med fire tagger.
Fire små blomster og to blader med tre tagger.
Så stanser du de ut.








Da er det klart til å fargelegge de.
Husk å fargelegge på baksiden også.








Så legger du de i formen, som kalles moald.
Sprayer litt med vann og kjører de gjennom Zizzix maskinen.








Da er det klart for å lage hull i midten på blomsten.
Det gjør du med en syl eller blomsterformingsverktøyet til Heartfelt.









Så limer du de sammen ved å stikke en staymens gjennom hullet,
 og lime en og en blomst fast.
Jeg bruker limpistol, for da tørker det fort.
Ta limet på baksiden av blomsten der tråden stikkes gjennom.









Når de har tørket en stund er det klart for å pynte med glitter.
Jeg tar lim på en svamp og dytter det på blomsten.
Så dytter jeg blomsten ned i glitterboksen og den er ferdig.



Klipp så tråden av på baksiden.



Da skal vi lager selve ringen.
Kutt et panel i sølv Bazzil, som måler 1 1/2" x 6".







Lim sammen endene til en sirkel.

Lim på blomstene over skjøten.







Da kan du pynte bordet med selvlagede serviettringer.











Her kan du se noen jeg laget med Magenta Hue foran, Deep Purple til høyre,
og Plum til venstre.








Lykke til med din serviettring!



Klem fra Kristin :-)







-MATERIALLISTE-







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar