onsdag 12. september 2018

Egenlaget bakgrunn med Alkoholblekk - Tutorial

Heisann, da var vi kommet til onsdag igjen, 
og jeg har en liten tutorial å vise frem.


Og det er hvordan du kan lage egen bakgrunn ved å leke 
med alkoholblekk.

Som vanlig så begynner jeg med å finne frem alt jeg skal bruke.

Mini sprayen er fylt opp med alcohol solution
som brukes til å blande ut alkoholblekket.
Jeg begynner med å spraye dette på arket.

Så finner jeg frem fargene jeg har valgt.
Jeg begynner med den mørkeste.
Og det trengs bare små dråper av gangen.

Og du velger selv hvor mye du vil ha på.
Her er det ingen fasit.
Men jeg anbefaler å ikke ha på for mye med en gang.

Her har jeg hatt på alle de tre fargene jeg har valgt.
Så nå begynner jeg å blåse forsiktig rundt på blekket med
et sugerør.

Se så herlige farger det blir.
Jeg tilfører alcohol solution underveis,
for å holde det flytende.

Jeg tilfører også mer farge underveis hvis jeg ønsker det.
Vrir og vender på arket og blåser.
Hvis du synes alkoholblekket tørker fort, er det bare
å tilføre enda mer solution.

Når jeg var fornøyd med bakgrunnen min,
stanset jeg ut midten av arket.

Og så fortsatte jeg på prosessen på det som
ble rammen.

Se så kult hovedmotivet ble.
Her har det fått litt perfect pearls sprayet forsiktig på.

Så nå er kortet klart for montering.

Rammen og motivet blir limt på hver sin sorte
base, og motivet limes oppå rammen med limputer for
å få litt mer 3D effekt.

Her er rammen limt på kortbasen, og motivet oppå der igjen.

Så da håper jeg du ble inspirert til å 
lage en bakgrunn du også. 
Til deg selv eller kanskje en god venn.


Ha en nydelig og kreativ dag,
klem fra Line





Papir: Yupo
Verktøy: alkohol blekk - Pitch black, Wild Plum og Purple Twilight, 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar