onsdag 22. august 2018

Julekort - tutorial på twisted gatefold


4 måneder igjen til jul.....da kan man vel starte på litt julekort?
I dag har jeg tutorial på et "twisted gatefold card".
Arkene jeg har brukt er et juleark fra Graphic 45. 

Åpnet opp blir kortet slik. Det er derfor det heter twisted, fordi kortet vrir seg på en måte når du åpner det opp. Veldig enkelt å lage, og en artig vri på et kort synes jeg.


Her kommer en enkel forklaring (håper jeg):

Du trenger 1 stk bazzil som er  21 bred og 14,9 cm høy.



Dette arket preger du på 7 og 14 cm på langsiden.


Så preger du ytterkanten på skrå. Gå fra ytterste spiss til nederste spiss og preg. Det skal se ut som på bildet her.  




Gå over kantene med en bonfolder så de blir skarpe slik at de kan brettes som vist over.  
Nå skal du pynte kortet med mønsterark.


Du trenger 2 eller 3 (du kan velge selv) biter med mønsterark på str 14,4 x 6,2 cm. Disse skal kuttes på skrå. Pass på å kutte slik som på bildet. Biten til venstre er til det mønsterarket som synes i front av kortet når det er brettet sammen.


Det var kortet helt enkelt forklart. Spør meg gjerne hvis noe er uklart. Ha en flott onsdag!


Klem Bente-Heidi



 Wordpress - Facebook -  Instagram ~

-MATERIALLIST
STEMPEL: Julestempel finner du her 
DIES: Stitched circles,  





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar