mandag 6. april 2015

En murstein av en bok!

Håper alle har hatt en like super påske som meg :-)
For en påske det har vært! Sol, sol og atter sol!!!
Hadde store planer om å kose meg med Art Journal, 
men solen og finværet satte en stopper for det - ærlig talt...klager ikke asså ;-)
I fjor sommer var jeg så heldig å få plass på kurs hos Dyan Reaveley i Harrogate,
og den helgen lagde jeg en murstein av ei bok!!!

Kjære vene...vi fikk utdelt 4 kg ark som skulle bearbeides og jobbes med, og til slutt satt vi 
igjen med ei bok på 973 gram! Holy cow :-) 


Husker ikke helt, men mener vi lagde ca. 40 sider med ulike teknikker på cardstock og aquarellark 
som vi til slutt limte på motsatt side med mønsterark. 
Vi kuttet arkene til A4 og brettet i to før vi limte. 
Utrolig morsomt og kul effekt :-)


Et lite skrytebilde da *fnis* ;-)


Jeg skulle ta med meg litt puslerier i påskeferien og kom på at jeg egentlig ikke har gjort noe særlig i denne boka, 
og med litt maling og nye stempler fra Dina Wakley så ble det brått litt moro :-)


Grunnlaget er selvsagt et mønsterark som heter hverken "fugl eller fisk", og du kan jo bruke hva som helst egentlig. 
Min var ganske gul i utgangspunktet og jeg freshet den opp med litt hvit gesso, oransje og gul maling.

Har brukt: Dina Wakley Media Heavy Body Paint; Tangerine, Lemon og Gesso.
Dina Wakley stempler; Positive Woman og Silhouetted Woman
Dina Wakley stensil; You Can
Kroppene er laget etter denne teknikken som jeg har brukt før, og er fargelagt
med Neocolor II fargestifter. Sirklene er klippet ut av noen "mop-up"-rester fra en tag.
Ellers er det håndskrevet skriblerier rundt figurene.

Nå skal jeg legge hodet i bløt og klekke ut en tutorial til onsdagens innlegg :-)
Ses da!

Wibeke

1 kommentar: