onsdag 18. mars 2020

Spotlight teknikk, del 1 - DT Wenche

Hei 
I dag har jeg tenkt å børste støv av en spotlight teknikk som jeg har brukt 1 gang før.
Jeg synes det gir en kul effekt og det finnes flere måter å gjøre det på.
Passer veldig godt om man ikke er så veldig glad i å fargelegge mye.


Start med å finne et stempelmotiv du vil bruke og stemple opp 2 like trykk.

Variant 1: 
Her har jeg brukt et herlig vintermotiv fra hÄnglar & Wings: Skidåkare.
Bestem deg for hvilken del eller deler av motivet du vil fremheve. Det er disse delene du må fargelegge på det ene motivet:

Når du er ferdig med å fargelegge områdene stanser du ut områdene med en sirkeldies eller sirkelpunch:

Gjør klart størrelsen på panelet med motivet du skal lime fast sirklene på. Så sverter jeg sirklene lett og limer de på sine plasser på motivet som ikke er fargelagt:
Da er motivet klart til bruk. Jeg vil bruke denne på et kort senere.

Variant 2:
Her har jeg valgt et nydelig blomstermotiv fra Studiolight: Essentials nr. 378
Jeg har valgt å fargelegge det ene motivet i gråtoner og det andre motivet i blått der jeg ønsker å stanse ut:

Jeg har valgt å stanse ut 2 sirkler i forskjellig størrelse:

Gjør klart størrelsen på panelet med motivet du skal lime fast sirklene på.
Så sverter jeg sirklene lett og limer de på sine plasser:

Da er motivet klart til å brukes og slik ble mitt kort:

Materialliste:

Stempler:
Motiv: Sudiolight Essentials nr. 378 og hÄnglar & Wings: Skidåkare
Tekst: Papirdesign Påske (klem)
Fargelegging:
Papir:
Kartong: Bazzill hvit og blå, akvarellpapir
Mønsterpapir: Papirdesign
Annet:

Spotlight teknikk, del 2 kommer om noen uker.
På gjensyn!

Klem, Wenche


3 kommentarer:

  1. Då fin effekt det blei med denne teknikken.

    SvarSlett
  2. Så gøy å se igjen denne teknikken. Nydelig fargelegging!

    SvarSlett