onsdag 4. mars 2020

Håndlaget Art Jornal



I dag viser jeg dere hvordan jeg lager en liten art journal av ting du mest sannsynlig har hjemme!





Tre papirposer uten hank. Disse skal være sidene i boka, og det kan når som helst legges til fler om man ønsker.





En bit kartong (jeg snakker om str i filmen i bunnen av innlegget)





Så pynter jeg kartongen som skal bli permen på boka med litt modeling paste og effekter jeg snakker om i filmen:) når permen er ferdig pynta setter jeg maljer i de to hullene i ryggen på permen, og knyter en strikk gjennom som skal holde sidene i boka på plass.



Denne boka er rask og lett og lage, og man trenger svært lite nye materialer for å lage den. Brune papirposer tåler en del og er derfor flotte å jobbe på når vi skal pynte boka inni. Har man ikke poser kan man bruke ark og brette i to og tre inn under strikken.

Har man ikke hulltang og maljer, kan man knyte strikken rundt ryggen på permen, men da trenger den litt forsterking i ryggen:)




På fredag viser jeg hvordan jeg hat dekorert inni boka:)



Ha en fin dag!

Klem fra Karianne





Materialliste: 

Brune papirposer (finnes i butikken, og bestilller du på nett, så bare kontakt butikken å spør etter de☺️)
Kartong til permen
Strikk


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar