fredag 6. september 2019

Mini album med tutorial

Hei! Graciela her igjen. 
Jeg er så heldig at jeg har fått oppgradere hobbyrommet mitt, 
og med det blir det rydding og organisering. 
Jeg bruker ikke mønster ark så ofte, men har selvfølgelig mange ark for det. 
Men hva gjør man når vi har disse arkene som er kjøpt men blir ikke 
brukt fordi de er bare sååå fine og en må fine den rette prosjekt til å bruke dem. 
Derfor denne gangen har jeg valgt å lage en liten album med hele arket, 
veldig enkelt og med en enkelt tutorial hvis du har lyst til å prøve deg. 

Sånn ble albumet 

og her kommer et par bilder som viser hvordan du setter den sammen, lurer du på noe, ikke nøl med å spørre
så jeg skal hjelpe deg så godt jeg kan. Selve arket som er 12x12 ich er delt i 3x4 inch og 4x6  ich bilder, så jeg klipte dem. 


da skjærte jeg to 12x 4  inch ark, den ene brettet jeg  i to, og den andre i 4. 


har kuttet hvite paneler for å lime inn i "albumet"


Også hvite paneler til alle de bildene. 

har svertet kantene og limet dem på.


Limt bånd på framside og bakside av selve albumet, sånn at den blir usynlig
under papir mønster etterpå.


Så har jeg limt alle bildene først på hvite paneler og så på den remse som var brettet i fire deler. 
Har limt både på framside og bakside. 
Disse bildene er på framside, 


 og disse på baksiden. 



 Sånn blir albumet når du åpner den, det er også plass til en hilsen eller til enda mer pynt. 





Framside 


bakside 


Jeg ble kjempe fornøyd med selve album og ikke minst er det et super ide
å bruke et sånn mønster ark med bilder til å lage et rask album, som også kan 
inneholde bilder av familien/venner eller bare med enkle tekster som jeg laget her. 

Håper du fikk lyst til å prøve deg, og spør gjerne hvis jeg ikke har klart 
å forklare meg skikkelig. 


Materiell jeg har brukt finner du her: 












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar