mandag 16. juli 2018

UTFORDRING#7 - sommer, vann, strand og sol.





Hei og god mandag!

I dag er det ny utfordring.
Elementene som prosjektet ditt skal inneholde er sommer, vann, strand og sol.
Alle fire elementene må være med i bidraget ditt.

Du kan vinne denne diesen fra Papirdesign



Du kan lage hva du vil, LO, AJ ,Kort, Tag, PL, Sn@p eller Lerret.

Reglene for å delta finner du her.



Som inspirasjon har jeg laget et skyggeboks kort.
Jeg skal også vise hvordan du bygger opp et akvarellbilde,
og hvordan du lager skyggebokskortet.










Her har jeg malt bakgrunnen med akvarellfarger.

















Først starter jeg med å skjære til et kaldpresset akvarellark, som måler 4" x 5,5 ".
Det er best med kaldpresset ark for bedre flyt av fargene når du maler.
Tape arket fast på et underlag.








Så starter jeg med å male.
Jeg bruker mye vann og lite farge.
Bygger det opp lag for lag med mer farge for hvert lag.














Viktig å bruke en stor pensel som rommer mye vann.
Da flyter fargene bedre på arket.












Og nå skal jeg vise hvordan du lager selve kortet.
Ideen har jeg hentet fra Jennifer Mcquire sin video.





Du trenger to paneler som måler 11" x 4 1/4 ".
Score den ene på 5 1/2 ".













Neste scorer du på 1/2 ", 5 1/2 " og 6".
Deretter velger du formen på rammen, og stanser ut.
Skjær av en ørliten strimmel av den 1/2 " bretten, så passer det bedre når du limer.







Lim med ekstra sterk tape, så holder det bedre.







Kut av 1/2 " på det første panelet som vist på bilde.
Lim så delene fast inntil den scorede kanten.
Ta av tapen og brett venstre del over.
















Da kutter jeg og tilpasser motivet, så limer jeg det på inne i boksen.







Snu kortet og ta tape på bak, som vist her.
Det er den korteste delen hvor du kuttet av 1/2".
Brett den høyre delen over kortet og det er ferdig.







Da skal det se slik ut.
Så pyntet jeg med sko, skyer og sol.
Limte de fast på baksiden av kanten som da er ramme.








Deretter pyntet jeg forsiden.












Maskerte for å kunne farge feltet med Memento Desert sand med blending tool.
Stemplet under med Memento Rich Cocoa.
Limte på stol og koffert.
Dekket sjøstjernene med Glossy accent, for å få litt liv i kortet.












Håper du fikk noen nye ideer, og litt inspirasjon til å bli med på utfordringen.
Gleder meg til å se hva du har laget:-)

Legg inn ditt bidrag i kommentarfeltet.
Det må være levert innen 14.08.2018 før kl 23.55.



Lykke til!



Klem fra Kristin







-MATERIALLISTE-
Akvarell ark: Fabriano Kaldpresset
Stempel: Kort og Godt
Sizzix: Strand
Distress Oxide: cracked pistachio
Distress: tumled glass
Prima akvarellskrin the classics
Flytende Lim: Tacky glue, glossy accent





Ingen kommentarer: