fredag 20. juli 2018

Easel card med drømmefanger.




Heisann, og riktig god fredag!



I dag har jeg laget et kort med et vindu i acetat,
 slik at det ser ut som om motivet svever.









Først laget jeg et 6 x 6" kort som base.
Deretter stanset jeg ut den største rammen og la overkanten på diesen over
brettekanten, slik at den øverste delen henger sammen
Deretter stanset jeg ut rammen på den øverste delen med en mindre dies,
 med samme form.
Brett rammen i to.
 Så trenger du et panel til som er er 6 x 6".
Bruk samme store dies og en mindre for å lage en ramme.
Stanse ut acetat i den store formen.
Lage en ramme til som beskrevet ovenfor.
Lim en ramme på hver side av acetaten.
Deretter limer du nederste del av rammen på selve kortrammen.









Motivene som er limt på er alle fargelagt med akvarellfarger.
Jeg stemplet det med Versafine på akvarellpapir, malte med vannfarger,
 og klippet de ut.
Saksen til Tim Holtz er helt super til det.
















Her ser du baksiden, hvor du kan skrive en liten hilsen. 













Ønsker deg en riktig god og kreativ helg.
Og riktig god sommer til dere alle.



Klem fra Kristin






-Materialliste-

Embossingpulver: Ranger Turquoise






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar