onsdag 21. februar 2018

Herre kort på flaske, med tutorial.




Heisann !



I dag har jeg laget et herre kort som kan festes på en flaske,
Jeg har gitt bort slike som gave i herrebursdager.


Da har jeg festet dette kortet på flasken som en hyggelig hilsen til jubilanten.
Den passer veldig godt til firkantede flasker, men også runde.
 Det er firkantet jeg har brukt som mal.




Her ser du den ferdig.
Jeg har pyntet med ark fra Pion design.




Slik laget jeg det:


Du trenger et ark som base. På selve kortet brukte jeg sort.

Skjær til en bit som måler 4" x  7", score på 6 1/2".








Så trenger du en bit som er 4" x 10 3/4" score på 6 1/2".








Deretter finner jeg en rund dies som passer til flasken,
 og stanser ut i midten på den minste delen.







Så limer jeg de to delene sammen.
Så får du en for- og bakdel.







Til slutt ser det slik ut.








Da er alt klart til å pynte.


Her ser du den ferdig forfra.




 









Her ser du den bak.
Her er det plass til og skrive en hyggelig hilsen.











Lykke til med ditt prosjekt!




Klem fra Kristin





-MATERIALLISTE-

Glitterfoam: sort og hvit
Archival på kanter cornflower blue
Distress på kanter Valnut stain
Embossingpulver, hvit
Stempel gratulerer fra norsk stempelblad











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar