mandag 13. november 2017

Snøkrystall på tre måter.



God mandag!



Kong vinter banker på og snøkrystaller fasinerer meg.
 De kan ha så mange former, og ikke minst glitre i det rette lyset.
Søndag morgen glitret det så vakkert på bakken med rim, etter nattefrost.
Dette har vært i mine tanker, når jeg har laget disse snøkrystallene.






På krystallen som henger i sølvbånd, har jeg stemplet og  embosset med hvitt på acetat.
Deretter stanset den ut og limt den på sølv bakgrunn. Begge er samme dies.
Jeg laget to like og limte på bånd i mellom lagene. Den er derfor lik på begge sider.

Den blå har jeg også stemplet på acetat og embosset med hvitt. Limt på blå bakgrunn.
Motivet er stemplet på hvit Bazzil og fargelagt med memento.
Jeg bruker memento som akvarellfarger, fordi den er vannløselig.
Har laget nese med Liquid Pearl i sort.
Deretter limte jeg de på samme boks som jeg laget til sleden.
Du kan finne fremgangsmåten på esken her.









På denne siste varianten har jeg brukt dark kraft. Stemplet og embosset rett på arket.
Så genialt når stempel og dies kjøpes sammen.
Motivet er stemplet på akvarellark. Her har jeg brukt akvarell farger med glitter fra prima,
Alt montert på samme lille eske og med en hank.
Den er ca 1" bred og 12 " lang. Deretter limte jeg på et flott bånd med snøkrystaller.




Alle tre kan gis bort med litt søte saker eller en liten hilsen på.
Lykke til med ditt neste prosjekt!






Klem fra Kristin



-MATERIALLISTE-

Stempel og Dies: Kort og Godt
Limprodukter: Lim, 3d tape






2 kommentarer: