onsdag 22. november 2017

Årskalender

Heisann, da var jeg her igjen.

Og siden vi nærmer oss Desember og så et nytt år, 
så har jeg en liten tutorial på en kalender å vise frem idag.


Jeg fikk inspirasjonen til å lage denne 
kalenderen når jeg så en på treff i høst.
Bare at jeg har brukt konvolutter og annet feste.

Hver måned har egen side.

Jeg måtte jo ha med et fargelagt motiv også.

Siden jeg ikke hadde papirposer liggende, så valgte jeg å bruke konvolutter.
14 stk a 22 x 11cm. (de ble kuttet til C6 str)
Men du kan like greit bruke C6 konvolutter.

Jeg fant frem papirene jeg ville bruke.

Og kalenderark så klart.

Jeg begynte med å lime sammen alle konvoluttene, så de ble helt lukket.

Deretter skar jeg av på ene siden for å lage sideåpning på 
12 av konvoluttene. 
2 lot jeg være hele, for det er første og siste side.

Så kuttet jeg klart mønsterpapir.
12 stk 10,5 x 15,5cm
2 stk 10,5 x 16cm

Deretter svertet jeg kantene på alle konvolutter og mønsterark .
Så limte jeg mønsterark på begge sider av hver konvolutt.

Så delte jeg opp alle kalenderarkene pr måned og svertet alle kanter.

Siden jeg ville ha med kakeservietter, så svertet jeg de også.

Inni alle konvoluttene er det en tag med månedsoversikt. 
Disse er også svertet og har fått festet bånd på toppen.

Alle konvoluttene ble pyntet ferdig og hullet i toppen før de 
ble festet sammen med hengslede o-ringer.

Man kan fint også bruke Bind-it all.


Så da håper jeg du ble inspirert til å 
kanskje lage en lignende kalender du også.


Ha en nydelig og kreativ dag,
klem fra Line




Stempel: Bildmålarna
Verktøy: Dies - Kort&Godt -Tall
Pynt: Kakeservietter og bånd.
Annet: Alle kanter er svertet med Distress Ink - Walnut Stain

1 kommentar: