fredag 26. august 2022

Gavekort med julestjerner fra Heartfelt

 


Heisann!



Da er hverdagen tilbake og jeg har begynt å tenke på juleprosjekter.

I dag skal jeg vise et enkelt gavekort.

Heartfelt har nettop lansert juleserien sin Holdiday star,
og der var det flotte julestjerner og vakre mønsterark.
En stor og en liten stjerne.

Jeg har kun brukt den lille stjernen og mønsterark fra blokken Holdiay star.









I blokken er det et helt ark med diverste motiv og tekster.
Kutt ut ett av bildene og bruk det som front.

Bilde måler 4" x 3".
Kutt et panel i holografisk Bazzil som er 3 1/8" x 4 1/8".

Kutt så et panel i mønsterark som måler 12" x 3 1/4".
Score på 4 1/4 og 8 1/2", og brett inn begge. 
Kutt det siste panelet på skrå fra hjørne til hjørne,







Lim den nederste kanten inn, slik at det blir en lomme.








Bruk den delen du kuttet av og lim på andre siden.
Det kan hende du må kutte litt mer på skrå kanten for tilpassing.
Lim den fast på andre siden.
Da har du en lomme på begge sider.








Jeg brukte Heartfelt sin tag dies for å legge inni den ene siden som et kort.
Ticket and tags die.
Pynt tagen etter eget ønske.








Baksiden av tagen.







Jeg brukte den nye Holiday star stempel og dies fra Heartfelt som pynt.

Kutt to bånd som måler 6".
Lim de på foran og bak.

Bruk lim langs den hvite kanten på fronten og strø på distress rock candy.
Lim det oppå det holografiske panelet og deretter oppå selve kortet.

Bak kuttet jeg en tekststripe fra et mønsterark og limte over der jeg festet båndet.







Da er gavekortet ferdig.

Slik ser det ut inni.
Jeg har lagt et gavekort i venstre side.


















Lykke til med ditt neste prosjekt!

Ønsker dere alle en riktig god og kreativ helg!


Klem fra Kristin.




-MATERIALLISTE-
Holiday Star Die, Ticket and tags die
Holiday Star Stempel

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar