fredag 23. april 2021

Kort til en venn!

 


Heisann!



I dag har jeg laget et kort til en venn med friske farger.

Her viser jeg en hel serie med stempel, stensiler og dies fra Pink Fresh.












Her ser du serien jeg har brukt.

Infinite Blooms heter den,









Start med å kutt til et hvitt panel i Marshmallow som måler 4 1/4" x 5,5".
Det er disse målene stensilene er bygget opp på.
Stensilene er markert med nummer og hjørner som du legger panelet inni.

Stempel fargesettene heter Indian summer og Over the hills.








Plasser stensilen over panelet inne i hjørnene som vises på stensilen.
Nummer på stensilen står øverst til venstre.
Start med 1-5.
Dersom du er i tvil se på bildene som er på pakken.

Bruk blending tool eller koster.

Startet med den lyseste fargen og fortsett med en nyanse mørkere.

På den grønne brukte jeg lyseste og mørkeste.







Her ser du det ferdige trykket ved hjelp av stensiler og med stempel over.
Motivet kan fint brukes uten stempel.








Jeg har valgt å bruke Bazzil Marshmallow og Kraft.

Kutt et panel på 12" x 6" i kraft og score på 6".

Neste panel er hvitt og måler 5 3/4" x 5 3/4".

Så kommer panelet i kraft , og det er 5 5/8" x 5 5/8".

Stemplet det med bakgrunnstempel Diamond tiles fra Pink Fresh.
Det er stemplet med hvit stempelpute fra Hero Arts. 

Bestie er også fra Pink Fresh. 
Stanset ut i Marshmallow med vellum under.

Motivet og Bestie er montert med 3 D tape.






Inne i kortet gjentok jeg stempelet med sort på hvitt panel.

Enkelt og efektfult.


















Lykke til med ditt neste prosjekt!

Ønsker dere alle en riktig god og kreativ helg!

Klem fra Kristin.



-MATERIALLISTE-




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar