onsdag 1. januar 2020

Invitasjon til Konfirmant




Heisann, og velkommen til 2020.

Ønsker dere alle et riktig Godt Nytt År 💖

Vi i designteamet starter det nye året med inspirasjon til årets konfirmanter.

I hele januar måned,
 skal vi vise fram mye fint du kan lage til en konfirmasjon.

Jeg starter med å vise trinn for trinn invitasjon til en jente.



Her kommer mitt første bidrag:







Starter med å finne fram det jeg skal bruke








Jeg har brukt Studiolight STENCILSL98.








Stanset ut to paneler i grå bazzil Date Swirl.







La de hver sin vei, og limte de sammen på midten.
Da får du et gatefold kort.
Pass bare på at du ikke legger kantene for tett inn i bretten med hull.
Kanten vil synes igjennom hullene,
dersom du limer panelene for tett inn i bretten.


Jeg brukte score brett for å få fine bretter i hullkanten.







Slik ser det ut ferdig limt sammen.








Deretter stanset jeg ut fire mindre rosa paneler i bazzil Romance.
Til klaffene stanset jeg ut to fra retten og to fra baksiden på arket.
Det samme gjøres med mønsterarket. som er neste størrelse
Hvis du ikke stanser ut to fra baksiden vil ikke panelene passe på klaffene.
Fordi klaffene har tagger som mønsteret skal passe til.


Bilde viser hvordan jeg har lagt diesen for å stanse ut fra baksiden på arket.








Så stanser du ut det nest største panelet i midten i rosa bazzil og deretter mønsterark,
som siste panel i settet.
Til slutt skjærer du ut et hvitt panel i bazzil date swirl på 4" x 4".

Dette panelet stempler du invitasjonen på med Archival Watering Can.
Rundt kanten har jeg dratt Versamark stempelputen forsiktig,
 og embosset med silver tinsel fra Ranger,













Teksten Konfirmasjon har jeg skrevet med tusjer fra Kelly Create.
Jeg har dette settet, men du kan også få kjøpt mindre sett med penner.








Jenta er en dies fra Papirdesign.
Jeg stanset henne ut i grått og sølv.
I sølv klippet jeg det til, slik at det kun ble kjolen igjen.
Som jeg limte oppå den grå,
Pyntet med små perler som smykke,
og en liten rest rosa bazzil rundt midjen.








Da gjenstår magebåndet som er laget av vellum 1" x 12".
Pyntet med bården som er på mønsterarket . Det måler 0,5" x 12".
Lim det oppå vellumpanelet.
Så stanset jeg ut konfirmant to ganger i sølv.
Limte de to oppå hverandre, og så lime teksten på magebåndet.
Bak festet jeg magebåndet med en liten bit borrelås.

Da er kortet ferdig.








Sett fra baksiden.


















Lykke til med ditt neste prosjekt!
Ønsker deg et kreativt og godt scrappeår.


Klem fra Kristin.




-MATERIALLISTE-
Embossingpulver: Ranger silver tinsel
Borrelås


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar