fredag 10. januar 2020

Invitasjon og bordkort til konfirmasjon

Hei igjen:)



I dag viser jeg en av mine favoritter når det kommer til invitasjoner og bordkort til gutt, nemlig skjorte å jakke. Jeg har også brukt rester av arka jeg laget til boksen jeg viste frem på onsdag, til detaljene på disse korta. 
 

Selve invitasjonen kan lages på mange måter, det finnes enkle skjortekort-maler å finne på nett, og man kan kjøpe dies som lager disse. Blandt annet har papirdesign en slik dies. Jeg har selv brukt en dies fra x-cut på kortet, men akkurat den varianten finnes ikke lenger. Men papirdesign sin er enkelt å fin å bruke:)  

 
Bordkortet kan lages ved å klippe sløyfe eller slips for hånd og lage knapper med hulltang eller egnet skøyfe og knappedies. Jeg har brukt hulltang og tegnet og klippet sløyfe selv.


Grunnen til at jeg liker disse korta er at begge er enkle å lage, de ser stilige ut, de går ganske fort å lage og ikke minst er de mulig å lage ganske rimelig siden man ofte skal ha mange. Og de blir flate og lette å sende i posten. Skjorta er dobbel og åpnes i
toppen slik at teksten er gjemt bak selve skjorta. Og bordkortet detter bare sammen av enkel bazzil i sort og hvit samt pynten. Også dette er fort gjort og veldig tida og kostnadsbesparende:) 


Og hvem sa at alt måtte være fargeløst å kjedelig? Det er ikke store detaljene med farge som skal til for å få mye liv i disse korta. 

Ha en fin helg alle sammen! 

Materialliste 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar