mandag 9. september 2019

Bursdagskort med inspirasjon fra May-Britt

Hei og god mandag!

På treffet til Scrappiness forrige helg ble det laget utrolig mange fine kort, og det var så gøy og se hvor mye forskjellig man kan lage egentlig med denne fine hobbyen vår:)

Tidligere i dag har dere sett hva May-Britt har laget, og jeg har latt meg inspirere av et av hennes flotte kort. Hun hadde laget et Halloween kort med en kul bakgrunn og en katt og et gresskar på.
Jeg digget bakgrunnen, og har laget min i Distress oxide og jeg brukte søte tøydyr-figurer fra Hero Arts som motiv. Det ble to kort i en fei! Dette var moro.



Jeg har brukt Distress Oxide på bakgrunnen, både med "Smooshing" teknikke og med stempling, og også Archival ink - black for stempling. Figurerne er malt med Zig Clean Color Real Brush.

Lurer du på hvordan jeg har fargelagt figurene og hva jeg har gjort for å få til bakgrunnen? Jeg har laget en kort video her som viser hvordan:)








Distress oxide er super fordi du kan stemple over med de fargene du har brukt, og den vil legge seg opp på så lenge arket er tørt. Det er pyntet med noen få blanke enamle dots, og figurene er festet med tykk dobbeltsidig tape.


Innsiden og baksiden er enkel, men fin.


Tusen takk for at du tittet innom bloggen vår.
Nedenfor finner du en oversikt over Zig og Oxide farger jeg har brukt.

Ha en super uke, og spør meg gjerne hvis du har noen spørsmål.

:) Bente-Heidi




Material liste
Medier:Zig Clean Color Brush: Pale green, Light green, Pale pink, Pink, Yellow, Pale Yellow
Distress Oxide: Worn Lipstick, Bundled Sage, Carved Pumpkin, Craked, Broken China, Spun sugar.



Pynt: Blanke enamel dots








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar