onsdag 19. juni 2019

Ingen er så god som du - mappekort med tutorial

God onsdag alle sammen.

Idag var det min tur å dele en liten tutorial med dere igjen,
og denne gangen er det et mappekort jeg vil vise frem.


  
Jeg har tatt utgangspunkt i tutorial fra Ett Trykk,
men har endret litt på målene.

Som vanlig begynner jeg alltid med å finne frem det jeg skal bruke.


Jeg kutter til alt jeg skal bruke, før jeg begynner med preging og liming.

Jeg begynner med hvit kartong som jeg skjærer til 7 1/2 x 6 1/4 inch

Denne preges på 3 3/8 og 4 inch


Så skjæres det til to kartonger til lommer, 7 x 5 1/2 inch
Disse preges 1/2 inn på ene siden og så brettes den i to.
Jeg fester lim på denne måten, så tar jeg lim på baksiden og fester lommene inni kortet.

To kartonger til tagene, 6 x 3 inch

Tag'er og mønsterark. Begge deler har jeg brukt kantpunch på toppen.

Alt mønsterpapir blir svertet i kantene før jeg begynner med montering.


Så fester jeg panel og mønsterark til front og bakside.
Disse har jeg tilpasset sidene. Ca 1/8 inch mindre enn siden den skal festes til.


Så er lommene limt inn og panel og mønsterark limes til disse også.


Så er tag'ene på plass.

Og sånn ble mitt kort ferdig pyntet.






Så da håper jeg du også har lyst til å prøve deg på et mappekort.



Ha en flott onsdag videre.
Kos dere og vær kreativ.
Klem fra Line



Papirer: Bazzil - hvit, Piondesign - Everlasting memories
Pynt: Blomster
AnnetDistress Ink til sverting

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar