onsdag 23. januar 2019

Popp opp eske - Valentine / Morsdag




Hei!

I dag skal jeg vise hvordan du kan lage en popp opp eske.
Som også kan legges flat.
Jeg har sittet og sett på slike til jul og tenkt at de nok var vanskelige å lage.
Men neida, mye enklere enn jeg trodde.
Det er jo bare en enkel eske, som du monterer tre skilleark inne i.
Her får du beskrivelse på min variant.






Esken kan legges flat, så den passer fint i en konvolutt.







Du trenger ett ark til hele esken.

Skjær til to paneler som måler 6" x 4 1/4"









Score på 1/2" og 2 3/4"









Snu og score på 2"






Da er den ene siden 2" og den andre 2 1/4"
Da er det klart for å klippe og brette.
Det er den delen som er 2" lang du skal klippe helt bort fliken på.
Gjør det samme på begge panelene.







Klipp langs den scorede linjen du har på midten også,
 ned til den scorede linjen på langs.








Skjær da til tre paneler som måler 3 3/4" x 2 1/4".
Score på 1/4" på begge sider.







Da tar du lim eller dobbeltsidig tape på de feltene som er hvite.








Lim esken sammen ved å legge delene oppå hverandre med brettene inn.
Da vet du at den blir flat, dersom du ønsker å sende det som et kort i posten.
Lim deretter inn skillearkene som vist på bilde.








Du trenger nå acetat strimler, som måler 1/4" x 3 1/2".
Klipp de kortere dersom du skal lime pyntene i forskjellige lengder.
Slik jeg har gjort.
Da gjenstår det å lage pynt til tema du ønsker.

Jeg har valgt valentine som tema.
Da ble det en del hjerter og love.
Lim fast pynten med lim på acetat pinnene,
 og dobbeltsidig tape nede på pinnen.
Den nederste delen limes fast inne i esken.












Bak på den siden jeg ikke har brettet, har jeg limt på skrivefelt.
Her kan du skrive en hyggelig hilsen.













Lykke til med ditt prosjekt!



Klem fra Kristin






-MATERIALLISTE-
Distress ink: Black Soot
Archival: Vermillion




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar